بستگی به نظر کارشناسان مربوط و نظر مقام قضایی به استناد ادله ابرازی دارد
اعتراض شما به نظر هیئت سه نفره موجه است، زیرا تغییر مسیر ناگهانی بدون علامت، تخلف اصلی در تصادفات است و بار اثبات تخلف راننده مقصر اولیه (پژو) سنگینتر است؛ اعتراض به نظر هیئت سه نفره حق شماست و میتوانید درخواست تشکیل هیئت کارشناسی پنج نفره بدهید که نظر آنها میتواند نظر قبلی را نقض کند، به شرطی که کدارک و شواهد شما (مانند شهادت شاهد یا بررسی دقیقتر وضعیت بار و عدم وجود چراغ ترمز یا راهنما در خودروی پژو) قویتر باشد؛ نظر هیئت پنج نفره نهایی تلقی شده و الزامآور است، پس با ارائه مستندات قوی بر تغییر مسیر غیرمجاز و حطرناک پژو تمرکز کنید تا بتوانید نظر کارشناسی را به نفع خود تغییر دهید.
با درود مقصر و میزان تقصیر را کارشناس تعیین خواهد کرد وصول نظریه کارشناسی قابل اعتراض است میتوان بدان معترض شد مستند و مستدل از خویش دفاع نمایید میتوانید وکیل اختیار نمایید یا لایحه تخصصی تنظیم گردد و ارسال دارید نتیجه قابل پیش بینی نیست بستگی به مدارک و اوضاع و احوال پرونده دارد و رویه شعبه و دفاعیات شما و طرف مقابل و وصول نظریه کارشناسی
بر اساس ماده 153 آییننامه راهنمایی و رانندگی، تغییر مسیر ناگهانی بدون راهنما زدن از جانب راننده پژو خود باعث ایجاد مخاطره جدی شده و مسئولیت اصلی تصادف را بر عهده وی میگذارد. همچنین، اگر بارگیری خودرو بهطوریکه دید راننده محدود شود، تخلف محسوب میشود. بر این اساس، نظر ابتدایی افسر راهور صحیح به نظر میرسد. درصورت اعتراض به نظریه هیئت سهنفره، شما میتوانید درخواست تشکیل هیئت پنجنفره کنید. این هیئت موظف به بررسی مستقل موارد بوده و میتواند نظریه سهنفره را تغییر دهد. توجه به ارائه دلایل کافی و مستندات معتبر اهمیت دارد.
© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.