مشاوره حقوقی رایگان - جلسه مجمع مالکان انتخاب هیئت‌ مدیره‌ جدید و عدم شفاف‌‌سازی مالی

سلام وقت‌بخیر هفته‌ی گذشته در یک ساختمان ٢4 واحدی، مجمع مالکان جهت بررسی عملکرد هیئت‌مدیره و آخرین وضعیت ساختمان و درنهایت انتخاب هیئت‌مدیره‌ی جدید برگزار شد. من در ابتدای جلسه نیم ساعتی تأخیر داشتم اما تا آن‌جا که متوجه شدم رئیس مجمع در مقابل اعتراض یکی دو نفر از مالکان پاسخ‌گو نبوده و گفته باتوجه به تعداد بالای مالکان، این سبک من هست که با تصمیم خودم و رأی اکثریت، امور را اداره و در مشاعات ساخت‌وساز کنم. حتی درقبال افزایش بیش از 5٠ درصدی شارژ هم پاسخ شفافی نداد (نظر به حمایت اکثریت مالکان خسته و بی‌تفاوت!!!) در پایان جلسه بعد از انتخاب هیئت‌مدیره‌ جدید، از ایشان (بازرس سابق که مجدد برای دوره‌ی بعدی انتخاب شد) درخواست روز و ساعتی کردم برای بررسی و پاسخ‌گویی به ابهامات و اعتراضات من. طفره رفتند و گفتن ما مسئولیتی نداریم. چطور در قبال دریافت بدهی از واحد من مسئولیت دارید اما در ازای شفاف‌سازی هزینه‌کردها نه؟ مگر نه اینکه هیئت‌مدیره‌ جدید، قائم‌مقام گروه سابق و مسئول در پاسخ‌گویی است؟ درصورتجلسه نوشتم که در جریان عملکرد هیئت‌مدیره قرار نگرفتم به علت تأخیر ولی در رأی‌دهی شرکت کردم و امضا. آیا با وجود تغییر در هیئت‌مدیره الآن امکان شکایت از هیئت‌مدیره‌ی سابق و درخواست گزارش عملکرد و ریزهزینه‌های چهار سال گذشته‌ی زمان مدیریت‌شان را دارم؟ بی‌نهایت ممنون و سپاسگزارم از وکلای محترم و عزیز، با آرزوی بهترین‌ها و تندرستی

پاسخ ها:


سلام و عرض ادب 

هیئت‌مدیره سابق مسئول پاسخ‌گویی به عملکرد مالی و تصمیمات دوره تصدی خود است.

مالکان حق دارند به گزارش عملکرد مالی، ریز هزینه‌ها و اسناد حسابداری دسترسی داشته باشند.

می‌توانید به هیئت‌مدیره سابق رسمی درخواست گزارش عملکرد بدهید.

در صورت همکاری نکردن، می‌توان درخواست را با مدارک جلسه مجمع به شورای حل اختلاف یا دادگاه ارائه کرد.

هیئت‌مدیره جدید مسئول پیگیری تحویل اسناد و شفاف‌سازی عملکرد هیئت‌مدیره سابق است.

هیئت‌مدیره سابق نمی‌تواند مسئولیت پاسخ‌گویی گذشته را کنار بگذارد.

ارسال درخواست به‌صورت کتبی با ذکر مستندات، امضا و تاریخ توصیه می‌شود.شفاف‌سازی عملکرد گذشته حق قانونی شماست و امکان پیگیری قضایی دارد.

 

 

03:35:24   1404/6/7

بله، شما حق دارید که درخواست گزارش عملکرد و ریز هزینه‌های چهار سال گذشته هیئت مدیره سابق را داشته باشید، حتی با وجود تغییر هیئت مدیره. هیئت مدیره جدید قائم مقام هیئت مدیره سابق محسوب می‌شود و مسئول پاسخگویی در قبال عملکرد گذشته است. نوشتن اعتراض در صورتجلسه نیز به شما در پیگیری حقوقی کمک خواهد کرد...

16:49:03   1404/6/7

سوالات مرتبط

جلسه مجمع مالکان انتخاب هیئت‌ مدیره‌ جدید و عدم شفاف‌‌سازی مالی
سلام وقت‌بخیر هفته‌ی گذشته در یک ساختمان ٢4 واحدی، مجمع مالکان جهت بررسی عملکرد هیئت‌مدیره و آخرین وضعیت ساختمان و درنهایت انتخاب هیئت‌مدیره‌ی جدید برگزار شد. من در ابتدای جلس...
راجع به ندادن رسید کتبی و ارجاع به واتساپ
باسلام واحترام،اینجانب در مجتمعی دارای 50 واحدمسکونی ساکن هستم،درطی سی سال گذشته همواره برای پرداخت شارژ و هزینه تعمیرات در دفترچه ای متعلق به هرواحد رسید وجه پرداختی هرواحد ماهانه درج میگردید اخیرا...
گزارش منابع و مصارف ساختمان وارائه مدارک ومستندات هزینه برای رویت و بررسی
باسلام. من در یک مجتمع 40 واحدی زندگی میکنم. شارژ ماهیانه در اواسط دوره 50 درصد افزایش وشارژعمرانی نیز 150 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و در این خصوص نیز هیچ برنامه عمرانی نیز ارایه نشده است و بن...
هیات مدیره ساختمان
با سلام. بنده در یک مجتمع 438 واحدی ساکن هستم. سالی 1.5 میلیارد تومان شارژ جمع آوری می شود. هیات مدیرها از نظر مالی شفاف نیست و بازرسان نیز از دوستانشان هستند. من به عنوان مالک یک واحد درخواست کردم اس...
جلسه مجمع مالکان انتخاب هیئت‌ مدیره‌ جدید و عدم شفاف‌‌سازی مالی
سلام وقت‌بخیر هفته‌ی گذشته در یک ساختمان ٢4 واحدی، مجمع مالکان جهت بررسی عملکرد هیئت‌مدیره و آخرین وضعیت ساختمان و درنهایت انتخاب هیئت‌مدیره‌ی جدید برگزار شد. من در ابتدای جلس...