مشاوره حقوقی رایگان - مرجع صالح رسیدگی

سلام وقت بخیر بنده 6ماهه خانه ای اجاره کردم که از سقف و دیوارها بعد از بارندگی اب توی خانه میاد، و تمام دیوارها کپک زده و چکه میکنن، فاضلاب آشپزخونه هم در حین ظرف شستن بالا میاد، بارها به صاحب خانه تذکر دادیم که درست کنن منتها فقط شنونده هستن و الان هم میگن که خونه اصلا اب نمیده و قبلا هم اینطور نبوده، من چطور میتونم اثبات کنم که این خانه مشکل داره و موقع بارندگی اب میاد داخل اتاق ها، بنده شمال زندگی میکنم، اینجوری که بوش میاد میخواد خسارت تمام اینها را از من بگیرد، من باید قبل این اتفاق به کجا مراجعه کنم

پاسخ ها:


اظهارنامه به مالک بدهید

19:41:39   1403/11/28

سلام به ایشان اظهارنامه بزنید و بعد فسخ کنید

19:41:42   1403/11/28

نیاز به تنظیم اظهارنامه دارید

20:01:15   1403/11/30

موضوع را تامین دلیل مطابق نظر کارشناس در دادگاه صلح نموده و مطابق خیال تخلف از وصف و رویت فسخ کنید

19:45:56   1403/11/28

ابتدا تامین دلیل کنید تا کارشناسی شود سپس دادخواست مطالبه خسارت دهید و به علت خیار عیب درخواست فسخ اجاره نامه نمایید

19:56:30   1403/11/28

سلام، وقت شما هم بخیر. با توجه به شرایطی که توصیف کردید، صاحبخانه موظف است خانه را در وضعیت قابل سکونت نگه دارد و مشکلات اساسی مانند نشتی آب و مشکلات فاضلاب را برطرف کند. شما می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید: 1. مستندسازی مشکلات خانه: فیلم و عکس بگیرید: در هنگام بارندگی، از چکه کردن سقف و دیوارها فیلم بگیرید و روی فیلم توضیح دهید که آب از کجا وارد خانه می‌شود. شهادت همسایگان: اگر همسایه‌ها شاهد این مشکلات بوده‌اند، از آنها بخواهید که در صورت لزوم شهادت دهند. پیام‌ها و مکالمات با مالک: اگر از طریق پیامک، واتساپ یا هر روش دیگر به صاحبخانه اطلاع داده‌اید، این مکاتبات را حفظ کنید تا در صورت لزوم ارائه دهید. 2. مراجعه به شورای حل اختلاف یا دادگاه: در صورتی که صاحبخانه به تعهداتش عمل نکند، می‌توانید به شورای حل اختلاف محل مراجعه کنید و درخواست تنظیم اظهارنامه قانونی بدهید تا وی را ملزم به تعمیرات کنید. 3. تامین دلیل کنید از طریق دفاتر خدمات قضایی تقاضای کارشناسی نمایید 4. جلوگیری از دریافت خسارت غیرقانونی: اگر مالک ادعا کند که شما باعث این خرابی‌ها شده‌اید، شما باید مستندات خود را ارائه دهید. همچنین اگر در قرارداد قید شده که مسئولیت تعمیرات اساسی با مالک است، می‌توانید از این بند استفاده کنید. 5. اقدام فوری پیش از بارندگی بعدی: اگر پیش‌بینی می‌شود بارندگی بعدی رخ دهد، با یک بخش خبری محلی یا یک کارشناس محلی هماهنگ کنید تا هنگام بارندگی، از وضعیت خانه بازدید کرده و گزارشی ارائه دهند. با این اقدامات، می‌توانید ثابت کنید که خانه مشکل دارد و مسئولیت آن برعهده مالک است، نه شما.

19:41:30   1403/11/28

سوالات مرتبط

مرجع صالح رسیدگی
سلام وقت بخیر بنده 6ماهه خانه ای اجاره کردم که از سقف و دیوارها بعد از بارندگی اب توی خانه میاد، و تمام دیوارها کپک زده و چکه میکنن، فاضلاب آشپزخونه هم در حین ظرف شستن بالا میاد، بارها به صاحب خانه تذ...
اجاره مغازه اي كه متراژ آن كمتر از نوشته داخل قرارداد ميباشد
باسلام وخسته نباشيد خدمت استاد گرامي بنده مغازه اي اجاره كرده ام كه بمتراژ ٢٦ متر و بنده بعد از قولنامه متوجه شدم كه مغازه ١٦ متر ميباشد مالك هم آدم خوبي نيست و پول من را نميدهد من از چه راهي از شكا...
اجاره
کارگر ما اقدام به سرقت کرده. با اعتراف در دادگاه با پول واحدی را رهن کرده . با مراجعه به املاک و تخلیه کارگر پشت قولنامه تمامی پول واگذار به ما شده و قرار شد موجر واحد را اجاره و پول ما را بدهد با گذش...
پس ندادن پول رهن مستاجر
با سلام. ما خانه ای را به مدت دو سال اجاره کردیم و سیستم گرمایشی شومینه بود که در زمان عقد قرارداد موجر از خرابی شومینه صحبتی نکردند و فقط گفتند چون اتاق گرم نمی شود بهتر است از بخاری استفاده کنید و م...
دادرسی به پرونده مطالبات اجور معوقه
در دادرسی به پرونده مطالبات اجور معوقه اگر مستاجر در تاریخ تعیین شده به دادگاه نیاید رای دادگاه چگونه صادر میشود این به ضرر مالک است یا مستاجر؟ مطالبات که در دادخواست هست را از ودیعه واریز شده. به ما...