مشاوره حقوقی رایگان - عدم تحویل کالای خریداری شده از فروشگاه اینترنتی دارای اینماد و عدم عودت وجه

با سلام و احترام من یک دستگاه جوش از فروشگاه اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک در تاریخ 26اذرماه خریداری کرده و پول آنرا از طریق درگاه فروشگاه واریز و کد رهگیری و سفارش دریافت نمودم ولی طی تماسها و پیامهای مکرر به فروشگاه کالایی بعد از دوماه دریافت نکردم متاسفانه طی مراجعه به فروشگاه با درب بسته مواجه شدم در این مدت دفتر فروشگاه تغییر داده شده و در سایت نیز آدرس و شماره جدید درج نشده است راه ارتباطی بنده فقط از طریق شماره موبایل قبلی درج شده و از طریق پیامک بوده است. پیگیری از طریق اینماد هم بی فایده بوده است فقط فروشنده به دلیل پیگری اینماد بعد 15 روز پیامک زده و از من شماره حساب جهت عودت وجه خواستند که بنده اصرار به تحویل کالا داشتم و تاکید بر عمل به تعهد فروشگاه بعد از فاکتور شدن جنس و دریافت مبلغ کامل محصول که مورد قبول واقع نشد و گفتند به دلیل جابجایی و گم شدن برخی اقلام امکان تامین ندارند بنده به دلیل عدم تعهد شرکت به قوانین تجارت الکترونیک و قوانین مدنی سه بار در سه روز پشت هم جهت عودت وجه شماره حساب را با اطلاعات فاکتور آنلاین برایشان پیامک کردم که متاسفانه به آن هم عمل نشد و کالا هم در بازار افزایش شدید قیمت یافت، از طریق دستگاه قضا اقدام کرده ام به پلیس فتا ارجاع داده شد تمام مستندات از جمله پرینت بانک، شماره رهگیری، فاکتور خرید، مکاتبات پیامکی و واتس اپ، برگه شکایت در اینماد و بازرسی اصناف کسب و کارهای اینترنتی و متن شکایت به پیوست پرونده تقدیم پلیس جهت بررسی تقدیم شد. بعد از مدتی شخصی با ادعای اینکه پدر ایشان است با بنده جهت پیگری تماس گرفت موارد توضیح داده شد گفتند اقدام میشود ولی باز پیام دادند کالایی تحویل نمیدهند و شماره حساب جهت عودت وجه اعلام کنید بنده چون هویت ایشان قابل احراز نبود دیگر پاسخی ندادم. میخواستم از خدمتتان این پرسش را داشته باشم آیا عمل این فروشگاه کلاهبرداری اینترنتی است؟میتوان درخواست کالای خریداری شده را عیناً داد یا معادل قیمت الان آن را با محاسبه ضرر و زیان و هزینه های دادرسی و کارشناسی دریافت کرد؟ممنون میشوم راهنمایی فرمایید و راه درست را نشان دهید. سپاسگزار همراهی و زحمات شما هستم.

پاسخ ها:


با سلام با توجه به توضیحات ارائه شده مدارک و مستندات نیاز به بررسی است.

23:03:48   1403/11/27

سلام لازم می‌باشد اسنادی که در متن مسأله به آنها اشاره نموده‌اید، مورد بررسی بیشتر قرار گیرند و با شما، این مسأله بیشتر بررسی شود تا به حقیقتِ ماجرا پِی بُرد و راه درست نشان داده شود.

18:28:45   1403/11/30

سلام دادخواست تحویل مبیع دهید

13:14:36   1403/12/2

مطابق قانون تجارت الکترونیکی فروشنده ملزم از ظرف 7 روز کالا را بدون اخذ دلیل مسترد و تنها هزینه‌ای که بر مشتری تحمیل می‌شود هزینه پُست است در غیر این صورت می‌توانید از طریق سامانه ای نماد ثبت اعتراض و شکایت نمایید

19:13:12   1403/11/30

سوالات مرتبط

عدم تحویل کالا در خرید اینترنتی
دوماه پیش از سفارش آنلاین روفرشی سفارش دادم اصلا جوابگو نیستن سفارش من هنوز به دستم نرسیده. باید چی کار کنم؟...
عدم تحویل کالای خریداری شده توسط فروشنده
من از فروشگاه اینترنتی خرید کردم طبق فاکتور ی که از واتساپ برای من فرستاده پول حواله کردم ولی متاسفانه جنس‌ها را تحویل نداده و هر چه زنگ میزنم جواب نمیده لطفاً راهنمایی کنید...
استرداد وجه از سایت اینترنتی
با سلام و احترام، بنده 10 تیر اقدام به ثبت سفارش از طریق یک سایت لباس ورزشی کردم. فردای اون روز داخل سایت برام زدن که ارسال شده. من درخواست تعویضی داشتم پس داخل اینستاگرام بهشون پیام دادم و اونها اطلا...
عدم تحویل مال در خرید اینترنتی
چند ماه قبل مالی رو اینترنتی خریدم، الان چند ماهه واسه تحویل امروز و فردا میکنه، دادگاه به شکایت کیفری ام، منع تعقیب داد، الان چطور باید استرداد وجه پرداختی رو بخوام؟ دادگاه میتونه اول بگه الزامش میکن...
خرید از اینستاگرام
من لباس خریدم بعد الان اینهمه دوویدم پول خرج کردم حالا طرف میگه فقط پول لباس رو میدم نمیشه بگم من لباس رو میخوام پول نمیخوام...