مشاوره حقوقی رایگان - عدم پرداخت مزایای شغلی در یک ماه

با سلام بنده به مدت 3 سال در یک شرکت خصوصی کار میکنم، در تمام این 3 سال به صورت مستمر مبلغی به عنوان جایزه فروش که به عنوان مزایای شغلی میباشد برای من واریز شد به جز یک ماه که پرداخت نشد. بعد از آن ماه های بعدی جایزه فروش واریز شد و هر چقدر پیگیر جایزه فروش قبلی بودم تا الان پرداختی نداشتند.............. آیا امکان طرح شکایت در اداره کار برای پرداخت این مبلغ میباشد؟

پاسخ ها:


سلام با مستندات بله

17:56:08   1403/10/16

سلام.در این زمینه، ماده 34 قانون کار، شمول حق السعی استخدام شونده را تعیین می‌کند. این ماده، کلیه دریافتی‌هایی که استخدام شونده به اعتبار قرارداد کار از استخدام کننده اخذ کرده است را به عنوان حقی السعی مورد نظر قرار می‌دهد. به این صورت که دایره شمول مزایای استخدام شونده، شامل مواردی از قبیل: حقوق کارگر در سال جدید ؛ حق مسکن ؛ حق عائله مندی ؛ ایاب و ذهاب؛ حق خوار و بار ؛ مزایای غیر نقدی؛ پاداش افزایش تولید؛ سود سالانه؛ حق اولاد ؛ و نظایر این موارد خواهد بود.لذا می توانید بابت این امر علیه کارفرما در اداره کار اقدام کنید

18:16:06   1403/10/16

به مستندات نیاز دارید

18:18:07   1403/10/16

از طریق سامانه جامع روابط کار به طرفیت کارفرما طرح دعوی کنید

18:31:08   1403/10/16

باسلام بله

19:56:42   1403/10/16

با سلام اگر جزو قراردادتان بوده و شرکت متعهد بوده بله

23:57:59   1403/10/16

با سلام بله می‌توانید از طریق اداره کار پیگیری کنید تا رای مناسب صادر شود

10:40:01   1403/10/17

بله قابل پیگیری از طریق اداره کار است

13:58:03   1403/10/17

می‌توانید در اداره کار شکایت کنید تا کارفرما ملزم به پرداخت شود. وجود سابقه پرداخت مستمر، دلیلی بر حقانیت شماست و مطالبه فقط یک ماه پرداخت‌نشده نیز امکان‌پذیر است.

15:39:47   1403/10/17

بلی قطعا میتوانید اقدام

00:45:26   1403/10/22
مزایای شغلی

سوالات مرتبط

سنوات
مستمری بگیر تامین اجتماعی هستم و مدت ده سال بصورت قرارداد پاره وقت و ساعتی و حداقل 200 ساعت در ماه در یک شرکت بهره برداری نیروگاه کار کردم آیا سنوات مدت کارکرد ده ساله ام و مزایای دیگر شامل من می شود؟...
مغایرت عنوان شغلی در لیست بیمه
سلام عرض ادب و احترام بنده از سال 99 در شرکت خصوصی مشغول به فعالیت هستم .و از روز اول مدیر عامل شرکت بنده را با عنوان کاردان استخدام نموده .بعد از مدتی متوجه شدم که عنوان شغلی من به کارگر ساده تغییر ک...
درمورد نحوه اعمال مزایای پرداختی به پرسنل در هنگام تهیه لیست بیمه
باسلام بنده برای پرسنل شرکت لیست بیمه تهیه میکنم هرماه مدیریت مازاد بر مبالغ موبه اداره کار وجوهی را تحت عناوین مختلف پاداش اضافه کارو ... به پرسنل پرداخت میکنه که این مبالغ در ماههای مختلف متفاوت هست...
مزایا از ابلاغ تا تایید و صدور حکم
با سلام وقتی برای فردی پستی در نظر گرفته میشود مثلا معاون یا رئیس اداره و به عنوان سرپرستی با ابلاغ داخلی شروع به کار میکند تا اخذ تاییدیه ها از مراجع نظارتی و سپس بعد از چند ماه حکم اصلی ابلاغ وصادر ...
مزایا
سلام من در یک شرکت خصوصی بمدت سه سال شب کار 12 ساعت مسئول حراست هستم با حقوق ماهی چهار میلیون و پانصد تومان با بیمه که در ماه دو روز 15 و 30 مرخصی داده شده و بقیه ایام سرکار حاضر بودم حتی تعطیلات رسمی...