مشاوره حقوقی رایگان - تعهدنامه از افراد ساختمان بابت غیر استانداردی آسانسور

باسلام بنده مدیر ساختمان هستم آسانسور ساختمان ما غیراستاندارد هست الان چندوقته خراب شده همه واحدهاهم هزینه درست شدنشو پرداخت کردن میخواستم بدونم اگه بنده از تک تک واحد ها تعهد نامه ای تنظیم کنم که با توجه به آگاه بودنشون نسبت به غیر استانداردی و مسئولیت هر اتفاق و حادثه به عهده خودشون هست بعد درست کنم آیا بعدها اتفاقی واسه کسی بیفته در آسانسور بار حقوقیش از دوش من برداشته میشه؟

پاسخ ها:


سلام و احترام اینطور نیست که هر اتفاقی در ساختمان بیفتد مسئولیت با شما باشد

13:47:27   1403/5/20

خیر باید هرطور شده نسبت به ایمن سازی تلاش کنید طبق مقررات، تمام اقدامات مدیر یا مدیران باید در جهت حفظ ساختمان از هرگونه آسیب و خرابی و انجام امور جاری مربوط به آن باشد. البته برای اداره امور ساختمان، مدیر یا مدیران ساختمان، تابع تصمیمات مجمع عمومی مالکین ساختمان هستند. بدیهی است چنانچه اقدامی برای تعمیر و نگهداری دوره‌ای آسانسور صورت نگیرد، در صورت بروز حادثه، مسئولیت به عهده مدیر یا مدیران ساختمان است. مدیران ساختمان می‌توانند با انجام پیگیری تمامی موارد لازم برای ایمن‌سازی و استانداردسازی آسانسور و انتخاب شرکت‌های مناسب و معتبر برای استانداردسازی و ایمن‌سازی و نگهداری آسانسور، از عواقب قانونی حوادث احتمالی آسانسور در امان باشند. ازجمله اقداماتی که مدیران ساختمان برای استاندارسازی و ایمنی آسانسور انجام می‌دهند عبارت‌اند از الف) اختصاص بودجه مناسبی برای هزینه‌های مودنیاز استانداردسازی آسانسور را به موافقت مالکان برسانند؛ ب) شرکت آسانسور معتبر و دارای صلاحیت فنی‌ای را برای انجام استانداردسازی، ایمن‌سازی، و نگهداری و سرویس دوره‌ای آسانسور به‌کار بگیرند. ج) به‌طور سالانه، جهت درخواست بازرسی آسانسورهای قدیمی و مشخص شدن لیست عدم تطابق استانداردها از طریق شرکت‌های معتبر اقدام کنند. د ) بعد از استانداردسازی، اقدام به بیمه آسانسور کنند.

13:50:43   1403/5/20

سوالات مرتبط

تعهدنامه از افراد ساختمان بابت غیر استانداردی آسانسور
باسلام بنده مدیر ساختمان هستم آسانسور ساختمان ما غیراستاندارد هست الان چندوقته خراب شده همه واحدهاهم هزینه درست شدنشو پرداخت کردن میخواستم بدونم اگه بنده از تک تک واحد ها تعهد نامه ای تنظیم کنم که با...
مدت زمان هیئت مدیره ساختمان
نظر به اینکه در قانون مدت زمان هیئت مدیره ساختمان دو سال قید شده ولی در اساسنامه ساختمان مدت زمان هیئت مدیره یک ساله تصویب شده مبنا کدام می باشد ؟...
حیاط و راه پله مشاع
سلام وقت بخیر من یه ساختمان یک طبقه خریداری کردم. من طبقه اولم و همسایه طبقه همکف. درب ورودی منزل همسایه از راه پله بود اما ایشون درب رو پلمپ کرد و از تو حیاط درب ورودی برای خودش گذاشت. حالا ما میخوای...
نصب بالابر
با سلام بنده در طبقه همکف زندگی میکنم آیا برای نصب بالا بر در آپارتمان باید هزینه‌ ای پرداخت کنم ؟...
درب موتورخانه و هزینه های متفرقه
سلام ایا از لحاظ قانونی در یک اپارتمان 16 واحدی، امکان تعویض درب چوبی موتورخانه که جز مشاعات است با یک درب آهنی بدون رضایت حداقل 4 مالک میباشد یا خیر؟...