با عرض سلام و ادب
ما در یک مجتمع ساختمانی 29 واحدی زندگی میکنیم. اخیرا هیئت مدیره ساختمان بدون تشکیل مجمع عمومی اقدام به افزایش 50 درصدی به شارژ ساختمان کرده است. این مبلغ افزایش شارژ بیشتر از مخارج عمومی ساختمان و هزینه های تعمیر و نگهداری مشاعات ساختمان که بر عهده ساکنین می باشد در نظر گرفته شده است. در واقع هدف هیئت مدیره این بوده که ماهیانه مبلغی حدود 8 میلیون تومان اضافه بر مخارج ساختمان از ساکنین دریافت کند و چون طبق مصوبه داخلی ساختمان، هیئت مدیره می تواند تا 5 میلیون تومان بدون تصویب مجمع عمومی از محل بودجه ساختمان هزینه کند، از این مبلغ اضافی برای انجام طرح های مد نظر خود بدون کسب رای عموم همسایگان استفاده کند.
در اساسنامه ساختمان "تصويب آئین نامه هاي داخلي مجتمع به پیشنهاد مدير اجرائي و تصويب بودجه براي اداره كردن مجتمع" از وظایف و اختیارات هیات مدیره ذکر شده و بر همین اساس از تشکیل مجمع عمومی برای افزایش شارژ خودداری می کند. با این حال در همین اساسنامه در خصوص موضوع شارژ به صورت مشخص به هزینه هایی که بر عهده ساکنین مجتمع بوده اشاره شده که تنها شامل حق الزحمه تعمیر و نگهداری عادی ساختمان، وسایل ایمنی و قبوض مشترک آب و برق و گاز است.
همینطور در ماده مربوط به مجمع عمومی، "بررسی بودجه سالیانه،عملکرد،ترازنامه و اتخاذ تصمیم کلی" جزو وظایف و اختیارات مجمع عمومی ساختمان ذکر شده.
از مجموع 29 واحد، 6 واحد به صورت کتبی به شارژ اعتراض کردیم و خواستار ارائه توضیح درباره آن از هیئت مدیره شدیم (مابقی واحدها یا مستاجر هستند یا خارج از کشور و در امور ساختمان دخالت نمی کنند) متاسفانه با این پاسخ مواجه شدیم که چون اکثریت اعتراضی ندارند، اعتراض شما پذیرفته نیست. می خواستم سوال کنم با توجه به توضیحات ارائه شده و با توجه به قوانین تملک آپارتمان ها و آنچه از اساسنامه ذکر شد، آیا ما 6 واحد می توانیم به دلیل غیرکارشناسی و غیر موجه بودن افزایش شارژ و خارج بودن آن از هزینه های عمومی ساختمان که در تعهد ساکنین می باشد، نسبت به آن شکایت قانونی کنیم؟
سپاسگزارم
سلام بهتر است که اینگونه مسائل مسالمت آمیز حل و فصل شود
15:28:00 1402/11/15
شکایت از هیئت مدیره ساختمان افزایش شارژ ساختمان بدون موافقت ساکنین افزایش شارژ ساختمان شارژ ساختمان ساختمان
دادراه یک درگاه و پلتفرم ارتباطی است و به عنوان یک واسطه مردم را به وکلا، حقوقدانان و کارشناسان وصل میکند. دادراه خود به مردم خدماتی به جز برقراری ارتباط بین آنها با وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران ارائه نمیدهد. همچنین دادراه امکان ثبت پرسشهای مردم، ثبت درخواست آنها برای استفاده از خدمات وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران و ثبت درخواست گرفتن وکیل یا مشاور را فراهم میآورد و این سوالات و درخواستها را در معرض دید وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران قرار میدهد تا به صلاحدید خود به این درخواستها و سوالات پاسخ دهند.
تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه 34، پلاک 4
تلفن پشتیبانی: 02188106553
تلفن: 02188886412
ایمیل: dadrah.ir@gmail.com
ایمیل شکایات: dadrah.ir@gmail.com
ارسال پیام
© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.
خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.
برای آگاهی از حقوق خود، صفحه اینستاگرام دادراه به آدرس زیر را دنبال کنید.