سلام. شهرک ساحلی در شمال دارای تعدادی ویلا و آپارتمان می باشد. من در طبقه اول یک آپارتمان 5 طبقه سکونت دارم که دارای آسانسور می باشد . ولی طبقه پنجم آن پشت بام نداشته و شیروانیست و هیچکس دسترسی به شیروانی ندارد. من نه از آسانسور استفاده می کنم که در طبقات تردد داشته باشم و نه دسترسی به مشاع پشت بام دارم. تا کنون همانند سایر مالکین هزینه خرید و نصب و تعمیرات آسانسور را پرداخت نموده ام . ایا بر طبق قانون باید این هزینه را متقبل شوم؟ آیا می توانم قانونا خواهان هزینه های پرداختی در این مدت باشم که نقشی در استفاده از آنها نداشته ام ؟ و یا اگر در خرید و نصب آن باید مشارکت می نمودم می توان هزینه های تعمیر سالانه را که پرداخت نمودم در خواست عودت داشته باشم ؟ تشکر
با سلام بعضی از نقاط آپارتمان و ساختمان ذاتا مشاع محسوب میشود هر چند از آن استفاده نکنید بنابراین میبایست هزینه آن توسط همه ساکنین پرداخت شود مثل این است که شما بگویید من هزینه آسانسور نمیدهم چون از راه پله رفت و آمد میکنم
14:10:59 1401/3/17
اگر در قسمت هزینههای مشاع اپارتمان است باید بین کلیه متصرفین و ساکنین تقسیم شود
14:41:57 1401/3/17
سلام
طبق قانون هزینه های تعمیر و نگهداری آسانسور را باید پرداخت نمایید فقط بصورت توافقی با مالکین می توانید هزینه را نصف پرداخت کنید یا طی صورت جلسه ایی آسانسور واحد شما را قفل نمایند که هزینه ایی پرداخت نکنید
14:54:13 1401/3/17
خیر اگرچه اظهار نظر دقیق مستلزم بررسی اسناد است
15:27:07 1401/3/17
با سلام در هرصورت طبق قانون هزینه مشاعات برعهده همه است
15:27:11 1401/3/17
با درود هزینه مشاعات برعهده تمام مالکین مشاعی است
15:54:27 1401/3/17
با سلام
طبق اول نیز می تواند از آسانسور استفاده کند.
به هر حال هزینه تعمیر آسانسور برعهده تمام مالکین است و فرقی نمی کند که طبقه اول باشید یا طبقه آخر
21:33:03 1401/3/17
هزینه های تعمیر و نگهداری آسانسور را باید پرداخت نمایید فقط بصورت توافقی با مالکین می توانید هزینه را نصف پرداخت کنید یا طی صورت جلسه ایی آسانسور واحد شما را قفل نمایند که هزینه ایی پرداخت نکنید
10:11:56 1401/3/18
سلام هزینه تعمیر مشاعات برعهده همه ساکنین میباشد شما میتوانید با بقیه ساکنین توافق کنید
16:07:04 1401/3/18
هزینه مشاعات برعهده تمام مالکین مشاعی است
02:31:17 1401/3/19
دادراه یک درگاه و پلتفرم ارتباطی است و به عنوان یک واسطه مردم را به وکلا، حقوقدانان و کارشناسان وصل میکند. دادراه خود به مردم خدماتی به جز برقراری ارتباط بین آنها با وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران ارائه نمیدهد. همچنین دادراه امکان ثبت پرسشهای مردم، ثبت درخواست آنها برای استفاده از خدمات وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران و ثبت درخواست گرفتن وکیل یا مشاور را فراهم میآورد و این سوالات و درخواستها را در معرض دید وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران قرار میدهد تا به صلاحدید خود به این درخواستها و سوالات پاسخ دهند.
تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه 34، پلاک 4
تلفن پشتیبانی: 02188106553
تلفن: 02188886412
ایمیل: dadrah.ir@gmail.com
ایمیل شکایات: dadrah.ir@gmail.com
ارسال پیام
© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.
خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.
برای آگاهی از حقوق خود، صفحه اینستاگرام دادراه به آدرس زیر را دنبال کنید.