با سلام،کاربر عزیز و گرامی با توجه به اینکه شما به سن رشد رسیدید می توانید مستقل زندگی کنید که لازمه آن استقلال مالی است تا آن زمان حتی المقدور از ایشان فاصله بگیرید ؛برای خشونتهایی مثل ضرب و جرح و فحاشی و توهین و...بار اول سعی کنید با تماس با اورژانس اجتماعی 123مساله را حل کنید اگر افاقه نکرد با پلیس 110 تماس
بگیرید صورتجلسه شود با شهادت شهود شکایت کنید .برای نفقه خودتان اقدام کنید. دادخواست مطالبه نفقه دهید و مادرتان نیز دادخواست تعدیل نفقه که با توجه به تورم و گرانی با نظر کارشناس نفقه را دادگاه تعیین کند.موفق باشید.