دادراه خدمات مشاوره رایگان (پرسش و پاسخ حقوقی رایگان) خود را با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبان به مشاوره های ساده و فوری ارائه می کند. سیاست دادراه این است که در کمترین زمان ممکن به سوالات کاربران پاسخ دهد. سوالات کاربران در دسترس مشاوران و وکلای عضو دادراه قرار می گیرد و این وکلا و مشاوران می توانند نظر خود را ارائه نمایند. تمام پرسش ها توسط کارکنان متخصص دادراه برچسب گذاری می شوند و به صورت عمومی منتشر می شوند، تا کاربران دیگر نیز بتوانند در کمترین زمان سوالاتی که قبلاً پرسیده شده است را پیدا و مطالعه نمایند. از آن جا که پرسش ها و پاسخ ها به صورت عمومی منتشر می شود، هر گونه مطالب توهین آمیز، یا حاوی نام افراد حقیقی و حقوقی، آدرس، تلفن، ایمیل، وب سایت و لینک و ... حذف یا ویرایش می شود.
☚برای شروع مشاوره کافی است متن سوال خود را تایپ کرده و بر روی دکمه ارسال کلیک نمایید.
1405/2/23
باسلام خدمت مشاورین محترم ملکی داریم که چهاردنگش به نام مادرم هس و2دنگش به نام پدرم هس قصد فروشش داریم وپدر مخالفت کرده اما مادر میخواد بفروشه ایا میتونه 6دانگ ملک به فروش بذاره قبض اب برق گاز هم بنام پدر هس
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام من مادرم ایرانی هستند و شناسنامه دارند پدرم اهل پاکستانه و شناسنامه نداره من میتونم از طریق مادرم شناسنامه بگیرم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
با سلام و احترام آبان ماه سال گذشته شکایتی تحت عنوانی مطالبه ثمن معامله و مطالبه خسارت (دادرسی و تاخیر تادیه) به مبلغ 16میلیون تومان طبق فاکتور و شاهد و اسناد داشتیم که موعد جلسه رسیدگی دادگاه ،تیرماه امسال هست. ولی با توجه به حذف ارز ترجیحی در سال گذشته و گرانیهای امسال، طبق اسناد معتبر و فاکتور رسمی خریدمان ،آن 16 میلیون الان 48 میلیون تومان شده است. آیا لیست قیمت معتبر و مهر شده شرکت تولید کننده در سربرگ را میتوان یه عنوان سند در دادگاه ارایه کرد و مطالبه ثمن روز معامله را درخواست کرد یا فقط همان 16 میلیون را رسیدگی میکنند؟ (و میتوان این مابه التفاوت را بررسی کرد) سپاس از پاسخگوییتان.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام من یک سمند از کسی خریدم که دو ماه پیش وکالت داشته و تاریخ وکالتش گذشته قولنامه بنگاهی هم نوشتیم. اللن اون صاحب قبلی که باید بیاو وکالت بده نمیاد و اذیت میکنه من باید چیکار کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام. برادر بنده به یکسال حبس و جزای نقدی معادل رد مال محکوم شده. مرور زمان اجرای حکم به هر دو مجازات فوق تعلق می گیره یا فقط حبس؟ ممنون از راهنمایی عزیزان
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
بادرود و سلام آیا شماره افراد شاکی چه در اداره کار و چه در دیوان عدالت اداری برای اینکه نتوانند مشاوره کنند و به هدف نرسند احتمال هک وجود دارد؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام من میخوام وام بردارم شخصی که ضامن وام شده سفته میخواد پشت سفته چی بنویسیم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
7ساله پیش 10راس گوسفند فروختم، خریدار پولاشون را نداده الان قیمت گوسفند ده برابر شده آیا میتوانم طبق قیمت روز پولاشون را از او بگیرم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
من با همسرم اختلاف داریم و در شرف جدایی هستیم یعنی من یک روزم با این آقا زیر سقف نرفتم با یکی تو رابطه بودم فقط برای وام عقد کردم و الان که دیگه نمیخواستم با اون که تو رابطه بودم باشم و جوابشو نمیدادم فهمیدم ازم فیلم میگرفته خدا نشناس الآنم داره تهدید میکنه پخش میکنه فیلم و نمیدونم باید چیکار کنم ...
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
مابه التفاوت انتقال بیمه روستایی به اجتماعی
سلام 16سال بیمه روستایی دارم الان 4ماه بیمه تامین اجتماعی شدم هزینه انتقال این 16سال در سال 1405تقریبا چقدر میشه ممنون راهنمایی بفرمایید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
من و همسرم یه خونه ای رو رهن کردیم یا پول وام ازدواجمون 400 میلیون دادیم نصف اون پول پیش برای منه ولس من زدم یه حساب همسرم الان متوجه خسانت همسرم شدم و بخوام حدا بشم مستونم نصف پول پیش خونه رو بگیرم ازش و اینکه من مهریه ام رو هم بخشیدم بهش و ما دو تا سگ هم داریم که شناسنامه دارن یه اسم من هستش اون میتونه سگ ها رو از من بگیره و پول وام ازدواجمون 300 میلیون بوده نفری که من کلش رو همون روز اول ریختم یه حساب همسرم میخواستم بدونم میتونم نصف پول پیش رو بگیرم ازش
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
1405/2/23
سلام وقت بخیر و خسته نباشین خدمت وکلا محترم بنده 30روز پیش با یه اقایی حرفم شد که یدونه سیلی من بهش زدم خدا وکیلی فقط یه سیلی،بعد این که صحنه را ترک کردیم نه دوربین بود نه شاهد،طرف میره خودشو با چاقو خود زنی میکنه از چند ناحیه دست صورت پا میره شکایت میکنه،مهر شکایت خشک نشده با قمه سرشو میزنه بازم شایت میکنه در حالی که من فقط یه سیلی زدم یدونه پاش و میشکنه بازم شکایت میکنه 5بار ازم شکایت کرده برگ پزشک قانونی گرفته من اصلا موندم چی کار کنم بیرون هم که منو میبینه درخواست2ملیارد تومن وجه میکنه من چه جوری میتونم ثابت کنم که فقط یه سیلی زدم اخه این چطور میتونه باشه طرف خودشو به چنین کاری انجام بده شب که میخوام بخوابم با کلانتری میاد دم در میگه این اقا با قمه منو تهدید میکنه که رضایت بده در حالی که من خوابیدم کلن دروغ میگه ابرو نزاشته واسه بنده الان یه ماه هستش کلن جلو پاسگاه هستم یدونه وثیقه گذاشتم واسه یدونش وایه چهار تاش هم باید بزارم،اخه یعنی چی منم برم خودمو بزنم بگم اون منو زد والله،من چی کار کنم من ادم رک و حلال خورم به زمین و زمان قسم یه سیلی زدم نه این که طرف میره شب بخوابه خودشو با قمه میزنه فرداش هم میره ازم شکایت میکنه من چی کا کنم خدا از بزرگی کمتون نکنه خدا بچه هاتونو حفظ کنه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
با سلام من هنگام چک کردن سلاح و مطمین بودم بودم که خالی هست ناخواسته تیر به پای سربازی اصابت کرد مجازات چیه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام من پدرم سال 1387 فوت شده و برادر هام تا قبل 18 سالگی شمامل مستمری بودن موند منو خواهرم و مادر که خواهر ازدواج کرد و مستمری اون کسر شد الان فقط منو مادرم شامل مستمری هستیم مادرم کل مستمری منو و خودش رو داده به برادرم من میخوام حق خودم رو داشته باشم میشه که مستمری منو مادم جدا توی دو حساب واریز شه؟ کجا باید درخواست بدیم ما حتی نمیدونیم چقد مستمری واریز میشه ایا اگر مال منو مادرم جدا شه مستمری نصف میشه یا فقط چند درصد دریافت میکنم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام خسته نباشید. من ماشینم رو 15 روزه فروختم بد الان خریدار زنگ زده موتورش خراب شده 150 میلیون خرج داره آیا از من میرسه یا نه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام وقت بخیرخسته نباشید خانمی 44 ساله هستم 18 سال سابقه بیمه دارم به علت تعطیلی شرکت بیمه بیکاری 26 ماه بهم تعلق میگیره آیا بعد از تمام شدن بیمه بیکاری 26ماه میتونم درخواست بازنشستگی با 20 سال سابقه کاربدهم چون با اتمام بیمه بیکاری 46 ساله میشوم اگه راهنمایی کنید ممنون میشم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام وقت بخیر من دوتا از سیم کارت هام چون خاموش بود سلب امتیاز شده و من نمیدونستم اپراتور ها گفتن نمیشه برش گردوند و من با اون دوتا شماره اکانت روبیکا دارم اگر واگذار بشه کسی میتونه وارد اکانت من بشه؟ البته رمز تایید دو مرحله ای گذاشتم براش
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
فردی باید 5میلیارد بده حسابهای بسته ام و داره با حسای بچه صغیرش میلیاردی پول جا ب جا میکنه چیکار کنم کیفری یا حقوقی ک بتونم حسابها بچه ببندم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام بنده 7 ماه پیش جنسی فروختم و بابتش 600 میلیون چک گرفتم چکها پاس نشده و الان اون حنس 1400 پولشه.. میتونم بابت قیمت روز جنس شکایت کنم یا فقط دستم به چکها بند هست؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام وقت بخیر جسارتا یک نفر از اقوام چند سال پیش به اتهام افترا از من شکایت کردند و پس از اینکه پرونده به دادگاه برسه صرف نظر کردند الان بعد از چند سال که رفت و آمد نداشتیم یکی از فرزندانم که در بازار بود مادر و دختر همان خانواده دختر مرا کتک زدند سپس پسرشان را به دنبال دخترم در خیابان ها کردند تا کتکش بزنند هنوز دخترم به خانه نیومده بود مه همان مادر و دختر به جلوی درمان آمدند و شروع به فحاشی کردند و من هیچی نگفتم یکم بعد مه منتظر دخترم بودم صدایی از کوچه شنیدم و رفتم دیدم سه تا مرد همان خانواده ( پدر و پسر و عمو) دخترم را میزنند و من هم دخترم را از دستشان گرفتم و لگد زدم و همسایگان مارا نجات دادند چون هم مرا و هم دخترانم و هم همسرم را کتک زدند سپس به پلیس زنگ زدم وکزارش کردند و کاپشن و کوشی یک از آنها داخل حیاط ما ماند و سپس به کلانتری تحویل دادم و رسید گرفتم سپس از دادستان خواستم تا رسیدگی کنم که دادستان دستور ویژه برای تحقیق کردند و انطوری که همسایگان به ما گفتند شهادت محلی دادند و طرف مارا گرفتند و الان پرونده قراره بره شورا سپس دادگاه و همسرم هم از آنها شکایت کرده است الان برای من ابلاغیه اومده که دو نفر از آنها همان دختر و برادرش از من شکایت کردند و قراره شنبه به شورای حل اختلاف برویم میشه مرا راهنمایی کنید چیکار کنم و چطور میتوانند با این پر رویی از من شکایت کنند و درمورد پرونده خودم که چطور از خودم دفاع کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
عدم پرداخت اجرت تعمیر لبتاپ و تحویل گرفتن
با سلام بنده کار خدمات کامپیوتری در منزل انجام میدهم برج 7 سال 1404 یکی از اشنایان لبتاپی برای تعمیر اوردند براورد اولیه بالا بود ولی با هزینه کمتر تعمیر شد و مبلغ لوازم خدمتشان اعلام کردم و از تاریخ اعلام دیگری خبری نشد از ایشان تا عید 1405 که گفتند بیمارستان بودند و گرفتار و می ایند که تا امروز خبری نشد و بنده پیام دادم گفتند هفته اینده می ایند و اعلام هزینه کامل لوازم با اجرت کردم و برای هر ماه هم مبلغی بابت انبارداری اعلام کردم ولی ایشان میفرمایند همان مبلغ لوازم را فقط میپردازند ،حالا بنده چکار کنم تا بتوانم خسارت پول لوازم و اجرت را بگیرم حالا انبارداری پیش کش ممنون میشم راهنمایی کنید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
گرفتن زمین پدری به عنوان مهریه
باسلام پدرم زمین کشاورزی شالیزار به متراژ نیم هکتار از پدربزرگم به ارث برده بیست سال پیش این زمین را به دو قسمت کرده و بین برادرانم به مقدار نفری 2500متر چون زمین مدرک معتبر ندارد فقط دارای آب برق است که بیست سال پیش با همین مدرک به نام آنها شده حالا همسر سابق یکی از برادرانم برای گرفتن مهریه این مدرک را به دادگاه ارائه داده و میخواهد زمین را از پدرم بگیرد آیا میتواند چون پدرم شکایت کرده و زمین دارای وراث است عمه هستیم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
1405/2/23
در اداره ای که رفت و آمد داشتم به مردی میانسال که حدود ده ماه ازشون شناخت پیدا کردم و ظاهرا بسیار مردم دار و از لحاظ مالی مشکل داشتن حدود 15 گرم طلا قرض دادم و چون ایشون گفتن سواد نوشتن ندارن رسید پول به اندازه سیصدمیلیون رو من نوشتم و ایشون امضا و اثر انگشت زدن بعد از سه ماه در روزهای مختلف مبالغ مختلف از یک میلیون تا ده میلیون نهایتاحدود صدوبیست میلیون برای من واریز کردن،و گاهی روزی ده بار با هم تماس و بحث داشتیم برای واریز مبلغ،اکنون از واریز مابقی مبلغ طفره میرن و میگن درصورت شکایت من،منو تهدید میکنن که ادعا میکنن که با من رابطه نامشروع داشتن و آبروی منو میبرن چکار باید بکنم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
با درود بنده کارمند رسمی و در دادگاه کیفری به جرم ارتشا به 5 سال حبس و 3 سال انفصال محکوم شدم 4 سال حبس را سپری و امروز پیامک آمد که عفو مشروط شامل بنده شده آیا این عفو مشروط، حکم تبعی انفصال موقت را شامل میشود یا خیر ؟ سپاسگزارم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
اخراج شدم شکایت کردم اما بی نتیجه ماندم
سلام قبلا از بیمه بیکاری استفاده کردم در شرکت جدید چهل و پنج ماه بیمه دارم اما من را اخراج کرده دیگه بیمه بیکاری تعلق نمیگیرد.چون جنگ هست کار پیدا نمیشه. بر اثر حادثه کاری سال 81چشم راست بتن ریخته قرنیه ازدست دادم باید پیوند شود صورت جلسه درهمان سال پرونده تامین اجتماعی هست 18سال بیمه دارم اا سال اختیاری 7سال اجباری شرکت بتن میشه بازنشسته شوم .متشکرم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
امکان توقیف وجه حاصل از مزایده ملک موروثی توسط طلبکار امکانپذیر است
باسلام آیا طلبکار میتواند وجه حاصل از مزایده ملک موروثی بدهکار در اجرای احکام را توقیف کند؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
آیا پرینت گوشی توسط شخص اطلاعاتی از طریق پارت امکان دارد؟
سلام من سیمکارت به اسم مادرمه یکی از بستگان نزدیکم ادعا میکنه که پیرینت گوشیمو گرفته از طریق دوستی که تو سازمان اطلاعات داره در حالی که اون حرفایی که بهم میزد مثلاً من چه عکسایی فرستادم یا چه پیام هایی یا حتی با چه کسایی تو ارتباط بودم کاملا اشتباه بود بنظرتون راست میگه یا برای ترسوندن گفته؟؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
با سلام. آیا در صورت عدم پرداخت وام توسط وام گیرنده، بانک میتواند ضامن را ممنوع الخروج کند؟ ضامن چک یا سفته نداده و تنها قرارداد را امضا کرده است.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.