دادراه خدمات مشاوره رایگان (پرسش و پاسخ حقوقی رایگان) خود را با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبان به مشاوره های ساده و فوری ارائه می کند. سیاست دادراه این است که در کمترین زمان ممکن به سوالات کاربران پاسخ دهد. سوالات کاربران در دسترس مشاوران و وکلای عضو دادراه قرار می گیرد و این وکلا و مشاوران می توانند نظر خود را ارائه نمایند. تمام پرسش ها توسط کارکنان متخصص دادراه برچسب گذاری می شوند و به صورت عمومی منتشر می شوند، تا کاربران دیگر نیز بتوانند در کمترین زمان سوالاتی که قبلاً پرسیده شده است را پیدا و مطالعه نمایند. از آن جا که پرسش ها و پاسخ ها به صورت عمومی منتشر می شود، هر گونه مطالب توهین آمیز، یا حاوی نام افراد حقیقی و حقوقی، آدرس، تلفن، ایمیل، وب سایت و لینک و ... حذف یا ویرایش می شود.
☚برای شروع مشاوره کافی است متن سوال خود را تایپ کرده و بر روی دکمه ارسال کلیک نمایید.
1405/2/27
سلام من یک سال پیش کامیونت خریدم قسط داشت تعویض پلاک نکردم برج 9پارسال قسطا تمام شد بنده خدا نیامد برا تعویض پلاک الان حکم توقیف پلاک رو ماشینم امده ازاجرااحکام تهران رفتم تهران پرسیدم میگه صاحب پلاک چک داشته پاس نکرده ازش شکایت کردن حکم اموال گرفتن حالامن چکارباید انجام بدم تا حکم توقیف پلاک بردارم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/27
سلام و عرض ادب مادرم فوت شد و خونه ای به نام مادرم بود رو بنام پدرم کردیم یک سال بعد پدرم خونه رو فروخت و خونه جدید خرید کل خونه و اسباب وسایل رو صلح محضری داده به خانومش الان خانومه میگه مهریه و سهم توی ماشین و پول تو بانکش که خیلیم نیست رو هم میخوام لطفا راهنمایی میکنید این خانوم زندگیمون رو سیاه کرده ایا راهی هست شکایت کنیم نقطه روشنی باشه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/27
با سلام من در آزمون استخدامی سال 1403 آموزش و پرورش قبول شدمو مصاحبه و گزینش هم قبول شدم ولی متوجه درخواست شروع به کار نشدم آیا الان میتوانم در خواست برای استخدام بدهم از طریق دیوان عدالت اداری ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/27
مستندا به ماده358و2 ایین دادرسی مدنی با نقض دادنامه تجدید نظر خواسته قرار عدم استماع دعوی خواهان بدوی به کیفیت مطروحه صادر و اعلام میگردد
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/27
باسلام ما تعداد هشت نفر ساکن دریک بلوک درمسکن مهر باتوجه به اینکه تعداد دو سه نفر از اعضای دارای فرم جیم فوت کردن و وکالت باطل شده نحوه انتقال فرم جیم افراد فوق بنام خریداری که فرم جیم خودش قرمز هست چگونه است و اعضای دیگر این بلوک که مشکلی ندارندبا توجه به اینکه همه هشت مالک باید باهم برای اخذ سند اقدام کنند باید چکار کنند
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/27
من پردم از نوع حلقوی هست و میترسم چون خون نیاد نامزدم بهم شک کنه شب حجله چون طرز فکرش اینه اگه خون نیاد یعنی دختر باکره نیست چیکار کنم بنظرتون مشاوره ازدواج توضیح میده درمورد بکارت و انواع اون؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/27
تو عروسی که داشتیم میومدیم با 100 تا ماشین یک نفر از روستایی های ما به عمدی اومده دست به اینه ماشین زده خورده زمین الان رفته شکایت کرده گفته این منو زد الان مقصر کیه اونم بعد یک هفته رفته شکایت کرده
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/27
طلاق از طرف مرد بوده و نوع طلاق رجعی بوده ولی نفقه دوران عده در گواهی عدم سازش ذکر نشده و اگر زوج ثبت طلاق نمایند آیا بنده که زوجه هستم میتوانم بعد از ثبت طلاق دادخواست مطالبه نفقه دوران عده با جلب نظر کارشناس بدهم یا اجرای احکام طبق نفقه جاریه ای که زوج به من پرداخت نموده و طبق اینکه طلاق از نوع رجعی بوده بعد از ثبت طلاق میتوانن زوج را ملزم به پرداخت نفقه دوران عده نمایند و دیگه نیازی نباشه که بعد از ثبت طلاق دادخواست جداگانه مطالبه نفقه دوران عده را بدهم؟؟؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/27
با سلام و خسته نباشید خدمت وکلای ارجمند بنده خواستار خرید یک ماشین امریکایی شدم ک برای سال 1964 هستش به گفته مالک فقط برگه اوراق دارد وضعیت فنی ماشین و قطعات خوب است و فقط نیاز به رنگ دارد آیا میتوان پلاک ملی گرفت یا خیر؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/27
1405/2/27
سلام من یک سال پیش کامیونت خریدم قسط داشت تعویض پلاک نکردم برج 10پارسال قسطا تمام شد بنده خدا نیامد برا تعویض پلاک الان حکم توقیف پلاک رو ماشینم امده ازاجرااحکام تهران رفتم تهران پرسیدم میگه صاحب پلاک چک داشته پاس نکرده ازش شکایت کردن حکم اموال گرفتن حالامن چکارباید انجام بدم تا حکم توقیف بردارم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/27
سلام بنده مورد ضرب و جرح عمدی با چکش قرار گرفتم، دادگاه تصمیم نهایی صادر کرده و فقط دیه تعیین شده و جنبه عمومی درنظر نگرفتن توی متن حکم نوشتن، اتهام ضرب و جرح عمدی و اسمی از سلاح سرد نبردن، حالا عرضم اینه که با توجه به فیلم مدار بسته که به وضوح مشخصه با چکش بهم صدمه زدن میتونم به حکم اعتراض کنم و جنبه عمومی جرم رو درخواست کنم؟ پیشاپیش ممنونم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/27
ایا در حریم جوی عمومی میشود لوله گذاری عمومی انجام شود
سلام. ایا درحریم جوی عمومی میشود لوله گذاری عمومی انجام شود؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/27
ثبت اجاره در سامانه خودنویس یکماه قبل از پایان تاریخ قرارداد
عرض سلام و وقت بخیر من قرارداد اجاره اولیه خودم رو با مستاجر در سال 1402 در بنگاه املاک انجام دادم. زمان پایان قرارداد اخر برج 3امسال میباشد. ایا الان که یکماه به پایان قرارداد مانده میتوانم قرارداد رو در سامانه خودنویس ثبت کنم و از مزایا مثل حکم تخلیه فوری (در صورت عدم توافق با مستاجر) استفاده کنم؟ همچنین اگر مستاجر قرارداد رو در سامانه تایید نکرد همچنان مزایای استفاده از ثبتنام در این سامانه شامل حال من میشود؟ با تشکر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/27
سلام وقت بخیر،من اسفندماه از طرف همسرم تهدید به قتل شدم و با چاقو به من حمله کرد بعد از اینکه از بیمارستان مرخص شدم شکایت کیفری کردم و پرونده و دادگاه جناییه،ولی هنوز تعیین شعبه نشده،دلیلش چیه؟تقریبا دوماه میشه اقدام کردم حتی نامه پزشک قانونی هم گرفتم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/27
من عمل دیسک کمر کردم دوتا دیسک برداشتند دوتا پلاتینم گذاشتند ایا از کار افتادگی شامل میشود؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/27
سلام وقت بخیر. من افغانستانی هستم و کارت امایش دارم و میخوام یه موتور وسپا بخرم میشه سندش رو ب نامم بزنم یا خیر ؟!
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/27
سلام ارادت بنده زمینی باغی داشتم که شهرداری مربوطه هنگام دیوار کشی ب بنده طرح عقب نشینی ک 27متر بوده بیان کرده و بنده پذیرفتم و در خصوص جاده و رفت آمد بیشتر هم عقب نشینی کردم در خاتمه دیوار کشی مدعی شده که سی سانت هنگام دیوار کشی به خیابان تجاوز کردی کار تعطیل کرده و بیان داشته بدون مجوز کارکردی درصورتی که تمام پول از اینجانب پرداخت نموده و تمامی مدارک موجوده واینکه من بیش از حق خودم عقب نشینی کردم الان تکلیف بنده چیست ؟؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/27
سلام امروز با من تماس گرفت شماره تلفن*** گفت برنده گوشی شدید اطلاعات و آدرس من رو گفت و گفت برای ریجستری مبلغ 3 میلیون واریز کنید واریز کردم الان به نظرتان کلاهبرداری 2و3 ساعت بعد هم که تماس گرفتم جواب داد شماره کارت به نام ف.ک بود
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/27
سلام وقت بخیر من دخترم و 18 سالمه پدرم خیلی اذیتمون میکنه کلا توی زندگیمون هیچ خیری ازش ندیدیم و همیشه کتکمون میزنه و فحاشی میکنه و کار نمیکنه مادرم و بقیه اعضای خانواده خودشون کار میکنن باهاشون دعوا میکنه و چاقو کشی میکنه و میگه باید پولاتونو بدید به من و اصلا نفقه نمیده چطور باید شکایت کنم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/27
سلام بنده هجده سالم هست و قصد ورود به درجه داری نیروی انتطامی دارم ایا میتوان بجای استان محل سکونت كه خوزستان هست در استان دیگر مثل مشهد اقدام کنم؟یا میتوانم از استان خودم بعد از اتمام دوره اموزشی انتقالی بگیرم؟و این که درسته هر پنج سال جا به جا میكنن؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/27
با سلام من یک خونه خریدم و پولش را هم به موقع پرداخت کردم فروشنده دقیقا چند ساعت بعد از واریزی مبلغ نهایی میگه من نمی خوام بفروشم زنم ناراحته ،الان میخوام بدونم میتونه این کار رو بکنه از لحاظ قانونی
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/27
سلام من خانم45 ساله هستم از همسرم جدا شدم والان حدودا5ساله که خونه وادام ازمن هیچ خبری نگرفته ومن برای زندگی مشکل دارم من حتی جای برای زندگی ندارم وخرج مخارجم ندارم میخواستم بدونم میتونم از پدرم شکایت کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/27
انتقال ماشین قبل از اجرای مهریه
با سلام و احترام آیا قبل از اینکه زوجه درخواست مهریه بکند ماشین رو انتقال داده بشه و در دادخواست خود به ماده 108 مدنی و 117 مدنی دادرسی اشاره کرده میتواند توقیف کند ؟.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/27
با سلام بنده 9سال ونیم در ناجا خدمت کردم بعد به دلیل ارتباط نامتعارف با بانوان در کمیسیون تجدید نظر ناجا اخراج شدم در حالی که تنبیه دیگر مانند تنزیل درجه هم میتونستن در نظر بگیرن و اینک ی مورد خانمی شاکی بنده شده سه نهاد نظارتی بازرسی .عقیدتی و حفاظت با همکاری علیه بنده سه تا پرونده درست کردن که در دادسرا عمومی به دلیل ارتباط پیامکی به 74ضربه شلاق و دادسرا نظام نیز به 6ماه حبس تعلیقی به مدت دوسال و دادگاه کیفری تبرئه شدم آیا میتونم از طریق دیوان اقدام و بازگشت به کار داشته باشم یا حداقل باتوجه به خدمتم که 9سال ونیم هست یک سوم حقوقم برگردانم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/27
با سلام و احترام بنده در مورد دعوای حقوقی که با کسی داشتم . بعد از رای بدوی بنده نتوانستم اعتراض بگذارم اما طرف دعوا اعتراض گذاشت ویکی از مدارک اصلی که قبلا فرستاده بود را انکار کرد که در واقع قصد فریب دادگاه را داشت که دادگاه تجدید نظر فقط همین قسمت دادنامه را مردود دانست و بقیه را تایید کرد و متاسفانه الان اجرائیه صادر شده ایا میتوان دوباره اعتراض گذاشت ودادخوست جدید ارائه داد ؟ باتشکر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/27
دیروز خانمم رفته حساب حقوقی که بازنشسته ام و یارانه مسدود کرده تنها خرج زندگی و سه تا بچه از طریق حقوق برای باز کردن حساب باید چکار کنم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/27
سلام استادان بزرگوار من احدی از وراث ملک مشاع با مخالف وارثین شکایتی از غریبه خوانده که بصورت امانی بدون اجاره در ملک با تعهد نامه کتبی عادی نشسته و تعهد داده هر زمان مالکین تقاضا کردند بدون عذر بهانه ظرف 10 روز تخلیه کند با احضار نامه و ابلاغ کلانتری تمکین نکرد شکایت کیفری تصرف عدوانی خیانت در امانت کردم تعهد نامه خودم گم کردم منع تعقیب خورد ولی جای اعتراض دارد که قرار به دادگاه کیفری 2 بره خوب چکار کنم خوانده بدون اجاره وبدون تخلیه بشینه .آیا اجرت المثل به من تعلق میگیره چه شکایتی کار ساز کیفری رد شده چرا وقتی اذن یه مالک شکسته شده تصرف غصب طبق تعهد نامه چرا دادیار تعهد نامه نخواسته از خوانده من نمونه دادم بدون امضا که اثبات بشه حالا اعتراض زدم برای شکایت کیفری امکان داره به مرجع صالح یا نه چکار کنم چه شکایتی انجام بدم خوانده اجاره نمیده تخلیه نمیکنه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/27
سلام ایا کسی به غیر از خانواده و نزدیکان درجه یک یعنی فرد غریبه میتواند فرد معتاد را به کمپ بفرستد؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/27
مادرم خانه اش را بدون اطلاع ورثه وقف کرده به آستان قدس رضوی و الان خودش هم پشیمان شده،حالا مراجعه کردیم که ملک را پس بگیریم گفتن نمیشه و سند شش دانگ وقف شده و امکان برگشت نیست،آیا راهی برای پس گرفتن این خانه هست؟مراحل و شرایطش چیه؟کجا باید رجوع کنم؟با تشکر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.