دادراه خدمات مشاوره رایگان (پرسش و پاسخ حقوقی رایگان) خود را با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبان به مشاوره های ساده و فوری ارائه می کند. سیاست دادراه این است که در کمترین زمان ممکن به سوالات کاربران پاسخ دهد. سوالات کاربران در دسترس مشاوران و وکلای عضو دادراه قرار می گیرد و این وکلا و مشاوران می توانند نظر خود را ارائه نمایند. تمام پرسش ها توسط کارکنان متخصص دادراه برچسب گذاری می شوند و به صورت عمومی منتشر می شوند، تا کاربران دیگر نیز بتوانند در کمترین زمان سوالاتی که قبلاً پرسیده شده است را پیدا و مطالعه نمایند. از آن جا که پرسش ها و پاسخ ها به صورت عمومی منتشر می شود، هر گونه مطالب توهین آمیز، یا حاوی نام افراد حقیقی و حقوقی، آدرس، تلفن، ایمیل، وب سایت و لینک و ... حذف یا ویرایش می شود.
☚برای شروع مشاوره کافی است متن سوال خود را تایپ کرده و بر روی دکمه ارسال کلیک نمایید.
1405/2/30
خلبانی جنگنده من تمامیه موردهای قبولی رو دارن بجز دندان و اشیل یعنی تاندول اشیل پام ی مقدار کوتاهه و اینکه یک دندان کشیده و 2 تا دندان خراب دارم ولی ظاهر خوبه دندان های عقب هستن موردی پیش نمیاد ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
سلام من 20 سالمه و متاهلم و مادرم چندساله فوت کرده و پدرم ازدواج مجدد کرده با پدرم بحث کردیم و نمیزاره خواهر کوچیکمو ک از مادرمه ببینم ایا شکایت کنم ازش میتونم خواهرمو ببینم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
بنده پول رهن منزل به حساب موجر از طرف دوستم که مستاجر بود واریز کردم. قبل اتمام قرارداد به اتمام برسد درخاست مطالبه وجه رو در دادگاه کردم.که هم مطالبه وجه از موجر رو دادم و هم مستاجر که دوست من بود.(با توجه به رسید بانکی مقدار رهن و قید بابت رهن منزل در سند پرداختی.) ولی وکیل مستاجر بدون اینکه رسید سند پرداختی یا پرداخت دینی داشته باشد.در دفاع در دادگاه اسم نفر دیگری اورد که با ان حساب و کتاب داشته.بدون اینکه سند پرداختی یا شاهد یا هیچ چیزی داشته باشد.و دادگاه بدوی رای رو به نفع انها صادر کرد.واقعا در تعجبم که چرا قاضی همچین رای رو صادر کرد.واینکه تجدید نظر اعتراض کردم بازهم رای بدوی رو تایید کردن به استناد دفاع وکیل مستاجر که نام شخص دیگری رو اورده و با ان معامله مالی داشته.و بیان داشته من وجه رو به اذن اون شخص واریز کردم ولی باز هم سند بر استنادی باز هم در دادگاه نداشتن که حتی با ان شخص هم پولی داده باشن یا شاهدی باشه فقط بیان داشتن و قاضی این رو قبول کرذه.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
رابطه نامشروع با پسران قبل و بعد از عقد
سلام اگر دختری قبل از ازدواج رابطه نامشروع داشته باشد و بعد با شخص دیگر عقد کنه وبه او فریب بزند و دوباره بعد از عقد با چندین پسر دیگر رابطه نامشروع ودوستی داشته باشد همسر متوجه شوددر صورتی که دوشیزه نبوده آیا مهریه تعلق میگیرد ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
خرید مغازه قولنامه ای دارای عقب نشینی
سلام وقتتون بخیر، یک مغازه به مساحت 12 متر مربع با بر 3 مار دارای عقبنشینی 1 متر و 70 سانتی متری می باشد که عملا تقریبا نصف مساحت عقبنشینی دارد. مالک چون مغازه بر روی منزلش ساخته شده مدعیست در مبایعه نامه قید خواهد کرد که به اندازه عقب نشینی هر زمان که ملزم به عقبنشینی بود ملک، به همان اندازه از پشت مغازه متعهد میگردد که در اختیار خریدار قرار دهد. این کار باعث تخریب منزل و تغییر در آن خواهد شد. با این تفاسیر قید دقیق و بدون شائبه این موارد در مبایعه نامه می تواند ضامن عمل به تعهد فروشنده باشد؟ آیا ذکر پرداخت مابه التفاوت ثمن متراژ عقبنشینی شده هم می تواند باعث ملزم کردن فروشنده به پرداخت باشد؟ هزینه تخریب عقبنشینی و تغییرات در مغازه با متراژ جدید با خریدار است یا فروشنده؟ سپاسگزارم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
باسلام یکسال پیش مادر بنده با یه همسایه خانم دعوا میکنن و هردو ضرب و شتم کردن اون خانوم رفت شکایت کرد و حتی اسم من و پدرم رو هم کشید وسط و رفت از پزشکی قانونی نامه گرفت درحالیکه فقط بامادرم جروبحث کردن ما هیج شکایتی نکردیم ولی اون رفت شکایت کرد و 4شاهد دروغین درست کرد والبته یکی ازشاهدای دروغین فوت کردن چون الکی قرانو قسم خورده بود و این4تا قران قسم خوردن الان بعد از یکسال قرارنهایی ثبت شده باعنوان ضرب و جرح عمدی و توهین که نفری 10میلیون به حساب صندوق دولت باید واریز بشه و بعلاوه جرایم نقدی ذکرشده پرداخت 3هزارم دیه کامل بابت کبودی پلک فوقانی چشم راست،3هزارم دیه کامل بابت کبودی اطراف چشم چپ، و یک و نیم هزارم دیه کامل بابت کبودی قدام گردن، نیم صدم دیه کامل بابت جرح حارصه ساعد دست راست، 3هزارم دیه کامل بابت کبودی بازوی چپ و ساعد چپ، یک و نیم هزارم دیه کامل بابت کبودی پشت دست چپ، نیم صدم کامل بابت جرح حارصه دست چپ.. میخواستم راهنمایی کنین ما وکیل بگیریم برای دفاعیه یا بریم تجدیدنظر ایا چیزی عوض میشه؟؟ چون خیلی بیرحمانه انجام دادن خداازشون نگذره انشاالله هرکسی که راهنمایی میکنه خدا روزیشو هزاربرابر بکنه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
باسلام بنده در یک شرکت خصوصی به عنوان فروشنده مشغول به کار بودم مخفیانه اقلامی را به سرقت بردم وشدیدا ازکرده خودم پشیمانم کارفرما بنده را اخراج کردند ممکن هست بفرمایید آیا بیمه بیکاری شامل حال بنده میشود یانه؟ باتشکر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
اگه کسی که در بیمارستان اعصاب و روان بستری باشه و از گروه شخصیتی B باشد و قتل انجام دهد حکمش چیه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
سوال در مورد مالکیت زمین کشاورزی
زمین زراعی که پدر جدی در مالکیت ماست با سند اصلاحات بعد از انقلاب ادعای مالکین روستا بر ملک تحت مالکیت ما و رای دادگاه رای اجرای احکام قرار داد در اجرای احکام و مشخص کردن املاک زارعین و مالک حکم دادستان به اداره ثبت برای صادر کردن سند یا ثبت کردن ملک برای زارع متصرف وزمین مورد نظر دارای 1000 تا درخت کهن یک سال پیش سند تک برگی گرفتیم و یک نفر از نوه پسری مالک وعروس مالک وکالتنامه گرفته و در اداره ثبتت اقدام به تصرف زمین نموده و برای سند ما سند معارض اعلان نموده که ابطال شودهیئت نظارت هم پوشانی صادر کرده و شکایت جعل هم نموده دادگاه حقوقی منعه تقیب صادر نموده ولی با اعتراض وکیل مالکین دادگاه کیفری بدون کارشناسی یا سوال یا خواستن شواهد بدوندهیچ پرسشی به خودم گفت شما اشتباه کردید سند گرفتید یک بار برای مشخص شدن ملک در دادگاه ورود به شخص ثالث کردید رد شده جعل وکلاه برداری کردید یکسال حبس برای من بریده من اعتراض زدم به تجدید نظر امکان صددرصد پارتی بازی کرده در دادگاه و اداره ثبت بازنشسته اداره ثبت هستش و خیلی با نفوذ هستش و سابقه زمین خواری زیادی دارد راهنمای کنید ممنون میشم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
بنده امروز مطلع شدم که خانواده ام در سال 1386 گواهی انحصار وراثت از دادگاه گرفتن شعبه دادگاه رفتم میگن ما دسترسی نداریم چطور میشه اعتراض کنم که منو در جریان نزاشتن وگواهی رو اطلاع ندارم وندیدم .
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
با سلام من و د...و..س پ* داخل ماشین همو بغل کرده بودیم و میب..و..س..ی..د..ی..م ماشین کلانتری نگه داشت و به دوس* گفت پیاده شو ولی سریعا فرار کردیم ایا مامور میتونه پیگیری یا شکایت کنه از پلاک؟ البته پلاک ماشین مال منطقه ازاد هست و هنوز به اسم من سند نخورده
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
سلام خسته نباشین.یک نفر برای پیشنهاد کار به ما گفتن ما یه شرکت داریم تو کار پخش به ما گفتن این شرکت را میخوایم با مدارک شما ثبت کنیم براتون حساب جاری باز کنیم دسته چک بگیرین نزدیک چهار یا پنج ماه کار حقوقش حدود پونصد ملیون .میخواستم ببینم اصلا همچین چیزی امکان داره کلاهبرداری نیست این ؟گفتن فردا مدارک به همراه سو پیشنینه وپونصد ملیون سفته برا ما بیارید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
با سلام، مردی علیه همسر خودش شکایت کیفری با موضوع زنای مرد متاهل با زن متاهل ،کرده، اما زنا اثبات نشده و فقط ارتباط تلفنی و پیامکی معلوم شده ، در روند پرونده وکیل شاکی لایحه اعلام گذشت ثبت کردند اما تاریخ رسیدگی برای یکماه دیگه تعیین شده. و افراد مرتبط با شکایت برای این جلسه رسیدگی خواسته شده ! این لایحه اعلام گذشت مربوط به چیه؟ آیا پرونده مختومه میشود؟ و اگر رضایت به گذشت شده چرا مجدد جلسه رسیدگی اعلام شده برای یکماه دیگه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
مراحل سند زدن سه دانگ خانه به نام همسر
با سلام و خسته نباشید. من و همسرم بنا به شرایطی تصمیم گرفتیم که سه دانگ منزلی که قراره از کسی بخریم، به اسم ایشون من کنیم. باید چه نکاتی رو رعایت کنم و چه شرایطی رو ایجاد کنم که این سه دانگ قابل پس گرفتن نباشه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
سلام من یک موتور مزایده ای خریدم به صورت قولنامه ای با برگه مزایده و شماره شاسی و موتور خوانا. ولی داخل قولنامه ذکر شده که موتور فاقد پلاک و به صورت اوراقی تحویل خریدار شد میتونم برای این موتور پلاک ملی بگیرم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
سلام من الان وکیل گرفتم که طلاق بگیرم ولی دوتا بچه دارم یکی دوسال و نیم یکی یک سال دخترم پیش همسرم ساکت نمیشه الان میگه دختر رو ببر ولی پسرم همینجا میمونه خانوادش نمیذارن بخدا واقعا خیلی سختمه اینجوری نمیدونم چکار کنم کسی پشتم نیست نه پدر دارم نه داداش که پشتم دربیان
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
باطل کردن مبایعه نامه چطوری است؟
باسلام پدر بنده درزمان حیات که مریض احوال بودند خانه ای را به مادرم دادند که مبایعه نامه سوری نوشتند که مادرم دویست میلیون تومان خریداری کردن اما هیچ پولی رد و بدل نشده ودر مبایعه نامه ذکر شده است که تا زمانی مادرم در قید حیات میباشد استفاده کنند وبعد به فرزندان ذکور برسد حالا برادر کوچکتر اظهارنامه از طرف مادر فرستاده که امضا کنیم سند به نام مادرم صادر شود و بعدا به نام خودش کند راه حل چیست چطور مبایعه نامه را باطل یا راه سند زدن رو باطل کنید لطفا کمکم کنید خیلی ممنون
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
با سلام و تشکر از وکلای محترم. چند نفر در اختلاف با تعاونی توسط اتاق تعاون داوری شده و رای صادر و برای ابطال رای در دو تاریخ متفاوت با وکیل یکسان و متن دفاع یکسان جهت ابطال در یک شعبه و توسط یک قاضی بررسی شده نفر اول سال قبل ابطال انجام ورای رد شده نفر دوم امسال مورد بررسی و رای تایید و ابطال رد شده خود وکیل اذعان دارد قاضی به متن ومدارک توجه نکرده و رای داده و میگوید همین مورد برای تجدید نظر مدرک است در ضمن فرد دیگری هم در شعبه دیگر با همین متن وکالت رای ابطال گرفته سوال اینه ایا میشه به رای نفر اول استناد کرد و ایا میشه با ارایه موافقت ابطال این دونفر در خواست وحدت رویه داد یا راهکار دیگری برای ابطال وجود داره ممنون از حسن توجه ولطف وکلای محترم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
حق حقوق و بیمه و عوض شدن هیئت مدیره
سلام خدا قوت من ساکن یک مجتمع مسکونی 403 واحدی هستم که 18 بلوک داره و با تأیید هیئت مدیر حدود 11 ماه 25 روز نگهبان شب بودم چند بار برای قرارداد گفتم گفتن باشه ولی قرارداد ننوشتن پنجم الی شیشم محرم که در حال نگهبانی بودم از پشت بهم حمله کردن که از ناحیه سر مصدم شدم که با تماس با اورژانس و رفتم بیمارستان و با هماهنگی مدیر مجتمع پلیس آمد و صورت جلسه کرد که هزینه بیمارستان که هئیت مدیر به حساب من واریز کرده بودن بعد از حقوقم کم کردن که هر چی گفتم چرا از من کم میکنید من کارگرشما بودم گفتن به ما ربطی ندارد برو شکایت کن از اون طرف بگیرکه شکایت کردم الان نزدیک 2 ساله فراری هست چند تا پرونده باز داره در ضمن حقوقم که شبی 8 ساعت کار بود 8 تومان بود واز قانون کار کمتر و بیمه هم نکرده بودند چند بار گفتم میرم شکایت میکنم قرار شد پول کی از جیب بابت هزینه بیمارستان کرده بودم از شارژ مجتمع کم کنن که نکردن الان هیئت مدیر بعد از یکسال عوض شده و چند ماه آمده سر کار میگه باید شارژ بدی به ما ربطی ندارد شکایت هم بکنی اونها باید بدن الان میتونم برم شکایت کنم برای حق و حقوقم و بیمه و هزینه مصدومیتم و اگر شکایت کنم هیئت مدیر قبلی باید هزینهها و حق بیمه را پرداخت کند یا هیئت مدیره جدید ممنون میشم راهنمای کنید و ببخشید طولانی شد بیمارم و سرپرست 5 نفر هم هستم ممنون از صبر و شکیبایی شما منتظر جواب شما هستم ممنون
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
بنده 15 سال پیش زمینی در سوادکوه خریداری کردم طرح هادی روستایی چند وقت پیش به روستای ما آمد اما من شامل طرح نشدم حالا بعد از گذشت چند وقت دهیار ادعا می کند که حق بنده در این موضوع تصیع شده و باید مشمول طرح می شدم من هم همان موقع ماجرا را از دیوان عدالت اداری پیکری کن آنجا هم مدت ها من را سردواندند و وعده سرخرمن دادند حالا دیروز موفق شدم با رییس بنیاد مسکن صحبت کنم ایشان گفت زمان اعطای طرح هادی به پایان رسیده و دیگر نمی توان کاری کرد من هم گفتم میروم و از دیوان عدالت اداراتی این بی عدالتی واضح را پیگیری می کنم ایشان هم گفتند که هر کار دلت میخواهد برو بکن ولی کاری از دستت بر نمی آید در آخر هم گفتند می توانی الحاقیه به بافت بگیری مگر میشود چیزی که حق قانونی ام می باشد را بروم و از دولت به مبلغ گزافی بخرم؟؟؟!!! دهیار هم به خاطر اشتباهی که انجام داده قول داد که کمک ام میکند و اگر به دیوان هم بروم و شکایت کنم می اید شهادت می دهد که حق با من است و مدارک را در اختیارم قرار می دهد اما من دقیقا نمیدانم باید از چه کسی شکایت کنم رییس بنیاد مسکن یا دهیار یا فرمانداری یا بخشداری؟ و در ضمن من جانباز 25 درصد هم هستم این مسئله کمکی به تسریع پرونده می کند؟(یعنی بروم و از بنیاد شهید نامه بیاورم تا همکاری حداکثری را با من داشته باشند) با تشکر فراوان
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
با سلام خدمت شما دوست عزیز وقتتون به خیر باشه بنده حدود25ساله درزمینهای پدرم کشاورزی میکنم پدرم4ساله فوت کرده الان برادرم وخواهرم میخوان تقسیم کنند من که مرز وبوم زمینها را حفظ کردم هیچ حقی ندارم مادرم گفت حق زحمه من را بدند اما گفتند حقی ندارم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
سلام ، پسرعموی همسر برای استخدام در محل کار ،کدپستی ما را به محل کارش ارائه کرد،برای ما مشکلی پیش نمیاد،البته الان در محل کار به صورت قراردادی حضور داره برای پیمانی واستخدام ، از کدپستی ما استفاده کرده
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
سلام خسته نباشید من یک ماه قبل یک واحد اپارتمان فروختم ولی مهلت گرفتم یه چند وقتی توی خونه زندگی کنم تا بتونم خونه بخرم الان خونه نشست کرده ایا خریدار میتونه قرار داد رو فسخ کنه؟ سند به نامش زده شده.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
سلام شخصی در روبیکا فحاشی ناموسی شدیدا زیاد کرده باشد میشه پیگیری کرد فقط ازش یه ایدی روبیکا دارم نمیدونم کدوم شهره فقط یه ایدی دارم چیکار کنم بنظرتون یه راهنمایی کنین ممنون میشم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
با عرض سلام خسته نباشید سند ماشین یا همون به سبز به نام یکی دیگه ای ههستش . ایشون هم وکالت ده ماه داده به طرف که من ماشین خریدم بعدش وکالت ایشان هم تموم شده وکالت هم که به من داده مهلت اونم تموم شده حالا اون بنده خدا نمایشگاه ی هستش اونجا رهم جمع کرده هی امروزفردا میکنه یه جواب درست درمون نمیده همه مدارک دست بنده هستش شما چه راه حلی پیشنهاد میکنید به بنده ممنون میشم از راهنماییتون پیش اپیش. دورود سپاس فراوان.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
راهکار برای طلب وجه کار کابینت تحویل داده شده بعد از یک ماه
سلام خداقوت ممنون میشم مشاوره بابت کاره کابینت وکمد که طبق فاکتور کارگاهی باتوافق تحویل یک هفته ای وتسویه هزینه قرارداد انجام دادم ومشتری طبق توافق از مبلغ205 ملیون 180 ملیون واسه خرید حضوری جنسش پرداخت کرده اما 25 ملیون که بابت اجرت صفرتاصد کاروحمل ونصبی که دستمزد بنده رو نمیده ودقیقایک ماهه کارشو بارضایت کامل تحویل گرفته وتوی یک ماه گذشته با تماس های هرروزبی پاسخ بنده کلا دوبارجواب داده وعده واریز تا فردا روداده الان دوباره ده روزه که تلفن جواب نمیده خیلی ممنون محبت کنید یه راهکار یا کمکی بهم بکنید.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
سلام خسته نباشین بنده اسمم زینب هست خیلی بدبیاری میارم همه میگن زینب ستم کش می توانم اسمم را عوض کنم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
1405/2/30
من پانزده ساله. باشوهرم زندگی می کنم هریک ودوماهی شوهرم یه بهانه پیدا میکنه یا می خواد زن بگیره یا مجردی زندگی کنه خیلی اذیت میشم از کاراش به خاطر بچه هام پانزده ساله کوتاه آمدم دیگه نمیدونم چه کار کنم الان بازم ادامه بدم با این وضعیت یا نه خسته شدم یه راهنمایی می کنید. ممنون
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
سلام وقت بخیر مستاجر منزلی هستیم که قرارداد به صورت دستی نوشته شده به مدت 5سال که قرار داد با پدر من بوده و الان فوت کردن.و برای تمدید قرارداد جدید صاحبخونه میگه بریم بنگاه بنویسم ولی حاضر به پرداخت سهم خودش از پول پرداختی به بنگاه نیست میگه تو بده آیا کارش قانونیه؟ و اینکه باید چیکار کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.