درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - اظهارنامه

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت وکلای عزیز.بنده مهرماه 1404 یه آپارتمانی را فروختیم ک توی مبایعنامه ذکر شد ک تا شش ماه بعد برق اختصاصی و اسانسور اینا اکی بشه و درغیراینصورت روزانه مبلغ یک میلیون تومان ضرر زیان داده بشه ک با سازنده تماس گرفتیم و گفت شش ماهه اکی میشه ک بخاطر شرایط جنگی کشور این تاریخ ها عقب تر افتاده و خریدار رفته وکیل گرفته و اظهاریه داده ک باید به من روزانه ضرر و زیان بدید و پول وکیل اینا بدین درصورتی ک از همون مهرماه خریدار در اپارتمان ساکن شده و از برق مشترک و آسانسور استفاده میکنن .الان چه اقدامی ما بلید انجام بدیم ک متضرر نشیم با این اوضاع و احوال تورمی و شرایط کشور

پاسخ ها

اگر تأخیر ناشی از عوامل خارج از اختیار و شرایط عمومی بوده و خریدار هم از ملک استفاده کرده، امکان دفاع نسبت به وجه التزام یا کاهش آن وجود دارد.


اول متن مبایعه نامه و شرط خسارت را دقیق نگه دارید چون اگر موعد به دلیل فورس ماژور یا شرایط خارج از اختیار شما عقب افتاده باشد میتواند در دفاع مهم باشد
دوم مستند کنید که خریدار از همان مهر در ملک ساکن بوده و از برق مشترک و آسانسور استفاده کرده و اگر پیام یا شاهد دارید جمع آوری کنید چون در مطالبه خسارت و دفاع خیلی اثر دارد
....

سلام  بر اساس قانون اگر در قرارداد شرط خسارت وجه التزام روزانه پیش بینی شده باشد با شرایطی خاص امکان درخواست مطالبه خسارت وجه التزام تاخیر در انجام تعهد قراردادی وجود خواهد داشت  

شرایط جنگ فورس ماژور محسوب شده و امکان تعلیق تعهدات وجود دارد فلذا پیشنهاد می شود جهت دفاع حتماً با وکیل دادگستری همکاری نمایید 

خریدار باید ثابت کند که به دلیل عدم تکمیل برق اختصاصی و آسانسور، ضرر و زیان واقعی متحمل شده است. صرف سکونت و استفاده از برق مشترک، لزوماً به معنای ضرر و زیان قابل توجه نیست، مگر اینکه این موضوع باعث کاهش ارزش ملک یا مشکلات جدی برای ایشان شده باشد

بزرگوار، شما می‌توانید با استناد به شرایط غیرقابل پیش‌بینی و فورس‌ماژور از خود دفاع کنید اما برای بررسی دقیق بندهای قرارداد و تعدیل وجه التزام حتماً با وکلای سایت مشورت نمایید.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص