درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - حقوقی

سلام همسر من حدودا 3سال پیش تمام زندگیم رو جمع کرده رفته پیش مادرش دختر12سالم روهم برده تویک اتاق 8متری (که خود دخترم هم ناراضیه)بعدرفته دادگاه دادخواست طلاق داده که دادگاه دادخواستشو ردکرده گفته عدم تمکینه وحتی نفقه هم بهش تعلق نمیگیره ولی من هرماه واسه دخترم پول میریزم حالا رفته مهریشو اجراگذاشته وحدودا 70گرم طلاروهم برده گذاشته پیش مامانش حالا من چه اقدامی بکنم بهتره درضمن من چیزی ندارم فقط حقوق ازیک شرکت خصوصی میگیرم باتشکر

پاسخ ها

سلام در خصوص مهریه دادخواست اعسار بدین

سلام چنانچه راهی برای سازش و مصالحه نباشد بنظر بهتر است توافقی با بذل مهریه جداشوید

با سلام 

مهریه قابل مطالبه است بعد از محکومیت دعوی اعسار مطرح کنید تا متناسب توان مالی پرداخت کنید.

در صورتیکه ثابت کنید طلا متعلق به شما بوده و به رایگان به ایشان داده اید به شرط موجود بودن عین طلا قابل پس گرفتن است.

 

با توجه به حکم عدم تمکین، برای مهریه فوراً «دادخواست اعسار» بدهید تا با توجه به حقوق‌بگیر بودن شما، مهریه قسط‌بندی شده و حداکثر یک‌چهارم حقوق‌تان کسر شود و به زندان نروید. درباره دختر ۱۲ ساله‌تان، چون سن او از ۷ سال گذشته، سریعاً «دادخواست استرداد فرزند و لغو حضانت» بدهید؛ با توجه به نارضایتی دختر و شرایط نامناسب محل زندگی مادر، دادگاه حضانت را به شما می‌دهد. در مورد طلاها نیز «دادخواست استرداد اموال» مطرح کنید، هرچند اثبات آن دشوار است اما به عنوان یک فشار قانونی در پرونده مهریه و حضانت به نفع شماست

سلام عرض ادب

در خصوص مهریه دادخواست اعسار بدین

وثابت کنی مقدار طلا رایگان بهش دادی 

و سن دختر خانمتون هم طوری هست باید در دادگاه خودش انتخاب کنه با شما یا با مادر زندگی کنه

 

نیازمند رسیدگی قضایی است 

سلام  شما ابتدا اظهارنامه تنظیم و برای زوج ارسال نمایید و  درخواست مراجعه به منزل مشترک و تمکین را نمایید   و سپس دادخواست الزام به تمکین زوجه را مطرح نمایید  

مهریه حق زوجه است و باید پرداخت گردد  بعد از صدور رای  ، شما می توانید دادخواست اعسار از محکوم به را مطرح نمایید و در صورت قبول اعسار پرداخت مهریه اقساط خواهد شد 

در مورد طلاها  ، شما می توانید حسب مورد  دادخواست استرداد  و یا دادخواست رجوع  از هبه را مطرح نمایید 

باسلام خدمت شما بزرگوار

اگر مدارک لازم جهت اثبات مالکیت شما بر طلاها دارید میتوانید برای مطالبه اقدام کنید و لکن به بدلیل آنکه مهریه عندالمطالبه میباشد برای پرداخت میتوانید دادخواست اعسار بدهید.

باسلام نهایتا دادخواست اعسار مطرح کنید

با سلام 

بعد از صدور حکم محکومیت مهریه می توانید دادخواست اعسار بدهید و به صورت اقساطی مهریه را پردا

با سلام

در خصوص مهریه میتوانید دادخواست اعسار ( تقسیط ) مطرح نمایید.

 در خصوص حضانت هم با توجه به اینکه دخترتان از سن حضانت خارج گردیده خود ایشان انتخاب می نمایند که با کدام یک از والدین خود زندگی نماید

 در خصوص طلاجات هم اگر هبه نباشد میتوانید دادخواست استرداد مطرح نمایید .

 عدم تمکین مانع دریافت مهریه نیست اما برای تقسیط آن و بازپس‌گیری طلاها یا حضانت فرزند باید طبق روال قانونی و با مشورت وکلای سایت اقدام نمایید.

برای مهریه اعسار بزنید

با سلام 

میتوانید بعد از قطعیت رای مهریه دادخواست اعسار از پرداخت بدهید 

زندگی مشترک با اجبار قانون و زور نمیشود. با هم توافق کنید یا بر سر جدایی یا برای زندگی مشترک.

حضانت دخترتون قانونا با شماست - برای مهریه میبایست اعسار بزنید

سوالات مرتبط

وکلای متخصص