درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - سواستفاده از مدارک و کلاهبرداری وام

سلام چندوقت پیش یکی از دوستانم برای وام بگیره ومبلغی خودش ببره مبلغی بده سیم‌کارت ملی وارم گرفت بعد چندوقت دیدم داره بازی درمیاره سیم کارتم سوزندم دوباره گرفتم کارت ملی موهم بعداز دوسه هفت بهم داد حالا برام پیام اومدکه شدم ضامن کسی شدم که وام گرفته

پاسخ ها

احتمال دارد با مدارک شما سوءاستفاده شده باشد، سریع از بانک یا مؤسسه‌ای که پیام داده استعلام بگیرید، گردش وام و ضمانت را بررسی کنید و اگر بدون رضایت شما ضامن شده‌اید، فوراً شکایت کیفری بابت سوءاستفاده از مدارک و جعل یا کلاهبرداری ثبت کنید.

با سلام

اگر شما امضاء نکرده اید از طریق دادگاه می توانید شکایت خود را پیگیری کنید.

سلام سیم‌کارت و کارت ملی را در اختیار دوست‌تان قرار داده‌اید و این به منزله رضایت شما هست فلذا در مقابل بانک دارای مسئولیت هستید لیکن علیه دوست‌تان قادر به شکایت نمودن هستید.

برو بررسی کن 

سلام  بلافاصله شکایت نمایید  شما به عنوان ضامن مسئولیت حقوقی خواهید داشت 

اگر امضا شما در آن نباشد یعنی سواستفاده از مدرک و کارت ملی شماست بنابراین می‌توانید تحت همین عنوان شکایت کنید

با سلام

اینکه میفرمایید به نام شما ضمانت تسهیلاتی صورت پذیرفته است بدون اینکه خودتان در بانک حاضر شده و امضا و اثر انگشت ثبت نموده باشید سریعا به آن بانک یا موسسه مربوطه مراجعه و مراتب را بررسی نمایید در صورت واقعیت به دلیل اینکه از اسناد سجلی حضرتعالی سو استفاده شده، شکایت کیفری ( جعل و کلاهبرداری ) مطرح نمایید ودر صورت اثبات در محاکم کیفری نسبت به حذف نامتان به عنوان ضامن در سیستم شعبه اقدام نمایید ( زیرا عدم حذف نام خودتان تبعات حقوقی در آینده خواهد داشت به عنوان ضامن )

تحت عنوان «سوءاستفاده از هویت و مدارک شخصی برای دریافت خدمات بانکی (ضمانت وام) بدون رضایت شاکی» شکایت کنید

سوالات مرتبط

وکلای متخصص