درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - جدا شدن از خانواده

سلام وقت بخیر من 22 سالمه . از بچگی تو خانواده تحقیر میشدم و کتک میزدن بدون هیچ دلیلی و فحاشی و حرف بد میزدن بهم نذاشتن درس بخونم سر کار هم میرم حرف های بد میزنن و میگن تو سر کار نمیری و تهمت میزنن الانم چند وقته نمیذارن برم سر کار و خیلی سخت گیر تر شدن با اینکه من کار اشتباهی انجام ندادم آیا امکانش هست از خانوادم جدا شم و با دوستم خانه اجاره کنیم و زندگی کنیم آیا بعد نمیتونن از من شکایت کنن و بگن از خونه فرار کرده؟ لطفا دقیق جواب بدین من خیلی وضعیتم بده

پاسخ ها

با توجه به شرایط سنی این اختیار را دارید که اگر توانایی مالی دارید جداگانه زندگی کنید 

سلام شما می‌توانید از خانه و خانواده جدا شوید و اِشکال قانونی وجود ندارد لیکن قبل از ترک منزل، به عواقب اقتصادیِ موضوع، خوب بیاندیشید.

هر پسر و هر دختر که به سن ۱۸ سال رسید خودش آزاده هر تصمیمی برای زندگیش بگیره ، فقط نباید مرتکب جرم شود.

جدا شدن از خانواده جرم نیست، به شرطی که در آمدی داشته باشید که بتوانید زندگی آبرومندانه و بدون گناه خود را اداره کنید  

سلام. شما حتی اگر دختر باکره هم باشید در سن ۱۸ به بالا قانونا حق استقلال در زندگی و تصمیم گیری را دارید( بجز اولین ازدواج که پدر باید اجازه دهد ) ولی حق مطالبه پولی از آنها را چه یک بار و چه مستمر ندارد البته این اختیار صرفا از لحاظ حقوقی است و خیلی از خانواده ها به لحاظ تعصبات محلی و قومی ممکن است به شما فشار روانی بیاورند پس لازم است تا با مراجعه منظم به مشاور روانشناس خانواده آمادگی لازم را تدریجا حاصل کنید که به همت خودتان بستگی دارد

معمولاً نه، به خاطر این‌که از خانه رفته‌ای و مستقل زندگی می‌کنی، شکایت کیفری مؤثری ندارند.چون تو بالغ و رشید هستی و حق داری محل زندگی‌ات را خودت انتخاب کنی

سلام و عرض ادب خدمت شما 

بعد از سن 18 سال شما رشید محسوب میشوید و می‌توانید به نحو مستقل زندگی کنید که البته توصیه نمی‌شود 

امکان پذیر است. 

بله این امکان برای شما وجود دارد 

شما با داشتن ۲۲ سال سن قانوناً مستقل هستید و انتخاب محل زندگی حق شماست

سوالات مرتبط

وکلای متخصص