درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - مسمومیت شدید بخاطر خوردن غذا در منزل کارفرما

باسلام بنده پرستارم و از طرف دفتر پرستاری به خانه ای اعزام شدم جهت سالمند یاری کاری به حقوق کم خود واجحاف در واریزی ها ندارم ولی در تاریخ 15/2/1405 بنده طبق قرار همیشگی به خانه سالمند رفتم و همسر سالمند بمن گفت ناهارت آماده است طبق عادت همیشگی من رفتم آشپزخانه دیدم ک ماکارونی ک خودم هفته پیش درست کرده بودم رو گذاشتن داخل ظرف برای من این مسأله با غذاهای مختلف چند بار صورت گرفته ومن دلیل دخالت نمی‌دیدم ک چرا غذا کهنه است همه خانه مان غذای مانده داریم و اکثرا مصرف می‌کنیم موضوع وحشتناکی ک من هم نمی‌دانستم وپس از مسمومیت و تا مرگ رفتن آگاه شدم این بود ک داخل همان غذای ماکارونی من از گوشت چرخ کرده و سوسیس منجمد استفاده کردم سوسیس تا زمانی ک در فریزر مانده مشکلی برای پختن نداره و لی سریعا باید خورده بشه و قابلیت دوباره نگهداری در یخچال رو نداره و میکروبی ک ازش تولید میشه به شدت کشنده و زجرآور ک من دردش رو کشیدم حتی آنتی بیوتیک هم قدرت خنثی سازی این میکروب رو نداره بگذریم من اون غذارو خوردم شبش دچار حمله عصبی و فشار خون فوق بالا تا فشار بیست ویک شدم کارشناس وپزشک قانونی دادگستری وضعیت مسمومیت این نوع بیماری رو میدونن من سه بار بیمارستان رفتم و هیچ کدام تشخیص درستی نداشتن و حتی دو مورد بعد از کلی زجر و عذاب ودرد بمن گفتن ک اینجا کاری باس شما نمیشه انجام داد خلاصه مطب خصوصی دکتر رفتم ک با گرفتن نوار قلبی من به خانواده ام گفت ک وضعیت قلبیش فوق خطرناکه با آمبولانس برسونید بیمارستان ک بازهم اون بیمارستان نتونست درد منو کم کنه با گذشت پنج روز از اون واقعه من برگشتم خونه ی کارفرما برای ادامه ی کارم اول ک گفتن نمی‌خوایم بیای ک من قضیه رو گفتم ازترس گفتن بیا سر کارت من ازشون خواستم نصف مبلغ هزینه کرد بیماریمو باسم پرداخت کنن ولی آنقدر وقیح شدن ک میگن مگه بچه بودی ک خوردی بما چه نمیخوردی بو میکردی غذا رو و کلی اراجیف الان اگه من بخوام شکایت کنم بابت این درد وحشتناک و درمانم ک هنوز ادامه داره چطور باید اقدام کنم ازتون سپاس گذارم بابت راهنمایی تون و تحمل کردن مطالب بنده ی حقیر بازم دستتون رو میبوسم

پاسخ ها

سلام
شما به عنوان پرستار در محل کار دچار مسمومیت غذایی شدید شده‌اید و این موضوع نیازمند بررسی تخصصی است.
صاحبخانه یا کارفرما موظف است محیط کاری ایمن و غذای سالم را برای شما فراهم کند و سهل‌انگاری در این مورد موجب مسئولیت ایشان است.
برای شکایت، ابتدا باید با مستندات پزشکی مانند گواهی پزشک قانونی مبنی بر مسمومیت و علت آن، مدارک بیمارستان و هزینه‌های درمانی، و شهادت شهود (اگر وجود دارند) طرح شکایت گردد
 

در صورت اثبات رابطه بین غذای داده‌شده و مسمومیت از طریق گزارش پزشکی قانونی اصولاً امکان طرح شکایت کیفری یا مطالبه خسارت درمان بر مبنای تسبیب در ایراد صدمه بدنی وجود دارد.

اگر بتوانید با مدارک پزشکی و فاکتور درمان و نظر پزشک ارتباط مسمومیت با غذای داده‌شده را ثابت کنید می‌توانید بابت مطالبه خسارت درمان و صدمات بدنی علیه کارفرما شکایت حقوقی و در صورت احراز بی‌احتیاطی شکایت کیفری هم مطرح کنید

با سلام

با توجه به توضیحات ارائه شده مدارک و مستندات نیاز به بررسی است.

سلام  در صورت شکایت  کیفری ، شما باید عمد و سوءنیت متهم را اثبات نمایید  که با توجه به توضیحات شما  ، هیچ عمدی در کار نبوده است  در نتیجه در  شکایت کیفری قرار منع تعقیب متهم صادر خواهد شد 

ولی در صورت اثبات موضوع  ، امکان درخواست مطالبه دیه وجود خواهد داشت 

باید ثابت کنید که علت این دردها به علت مصرف غذای کارفرما بوده مستندات نظر پزشکی قانونی لازم هست

سوالات مرتبط

وکلای متخصص