سلام
شما به عنوان پرستار در محل کار دچار مسمومیت غذایی شدید شدهاید و این موضوع نیازمند بررسی تخصصی است.
صاحبخانه یا کارفرما موظف است محیط کاری ایمن و غذای سالم را برای شما فراهم کند و سهلانگاری در این مورد موجب مسئولیت ایشان است.
برای شکایت، ابتدا باید با مستندات پزشکی مانند گواهی پزشک قانونی مبنی بر مسمومیت و علت آن، مدارک بیمارستان و هزینههای درمانی، و شهادت شهود (اگر وجود دارند) طرح شکایت گردد
در صورت اثبات رابطه بین غذای دادهشده و مسمومیت از طریق گزارش پزشکی قانونی اصولاً امکان طرح شکایت کیفری یا مطالبه خسارت درمان بر مبنای تسبیب در ایراد صدمه بدنی وجود دارد.
اگر بتوانید با مدارک پزشکی و فاکتور درمان و نظر پزشک ارتباط مسمومیت با غذای دادهشده را ثابت کنید میتوانید بابت مطالبه خسارت درمان و صدمات بدنی علیه کارفرما شکایت حقوقی و در صورت احراز بیاحتیاطی شکایت کیفری هم مطرح کنید
با سلام
با توجه به توضیحات ارائه شده مدارک و مستندات نیاز به بررسی است.
سلام در صورت شکایت کیفری ، شما باید عمد و سوءنیت متهم را اثبات نمایید که با توجه به توضیحات شما ، هیچ عمدی در کار نبوده است در نتیجه در شکایت کیفری قرار منع تعقیب متهم صادر خواهد شد
ولی در صورت اثبات موضوع ، امکان درخواست مطالبه دیه وجود خواهد داشت
باید ثابت کنید که علت این دردها به علت مصرف غذای کارفرما بوده مستندات نظر پزشکی قانونی لازم هست