درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - بذل مهریه

با نهایت ادب و احترام به استحضار وکلا و کارشناسان محترم می رساند همسر سابقم به موجب صورتمجلس تنظیمی در شعبه محترم اول دادگاه عمومی حقوقی شهرستان اسفراین در جلسه دادرسی و رسیدگی مورخ 1401/5/8 در حضور قاضی محترم رسیدگی کننده در اظهارات و مدافعات تقدیمی خویش صراحتا اقرار و اذعان داشته است که کلیه حقوقات مالی خویش از جمله مهریه و نفقه و جهیزیه گذشت نموده است و ذیل صورت مجلس تنظیمی توسط اصحاب و طرفین دعوی از جمله همسر سابقم تایید و امضا گردیده است حال با توجه به این موضوع ایا این صورتمجلس سندیت و اعتبار قانونی دارد ؟ آیا با توجه به مفاد و متون صورتمجلس مهریه بذل شده تلقی می گردد؟ لطفا راهنمایی بفرمایید با تقدیر و تشکر

پاسخ ها

سلام  بذل مهریه و حقوق مالی زوجه  ، باید به صورت رسمی و در دفترخانه اسناد رسمی  تنظیم گردد  

حال اگر شما مدعی بذل مهریه با سند عادی هستید شما باید دادخواست حقوقی اقامه نمایید و بذل مهریه را اثبات نمایید 

سلام و احترام 

برای جلوگیری از ادعاهای بعدی، در صورت طرح مطالبه مهریه، استناد به همان صورتجلسه دادگاه و ارائه رونوشت مصدق آن در دفاع الزامی است

بذل در حضور مقام قضایی دارای ارزش سند رسمی ست

سلام صورتجلسه‌ای که در جلسه دادرسی تنظیم شده و به امضای طرفین و قاضی رسیده باشد، یک سند رسمی قضایی محسوب می‌شود. بنابراین اصل بر این است که مفاد آن معتبر است مگر اینکه کسی بتواند جعل یا بی‌اعتباری آن را اثبات کند.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص