درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - بدهکاری مالی

با سلام اگه کسی مبلغی رو به اشتباه به حساب واریز کند و شخص صاحب حساب پول را خرج کرده باشد بعد شکایت از شخص او میتواند درخواست قسطی از دادگاه کند؟ یا باید پول را یکجا برگرداند؟ زندان هم میرود یا خیر؟

پاسخ ها

بهتر است که بصورت مسالمت آمیز موضوع حل وفصل شود 

با سلام 

به نظر در این شرایط دادگاه ادعای اعسار و تقسیط را نمی پذیرد و باید به صورت یکجا پرداخت شود.

اعسار در بازپرداخت متصور است

سلام دادگاه معمولاً حکم می‌دهد که کل مبلغ به صاحب اصلی بازگردانده شود. در اصل، بدهی باید یکجا پرداخت شود.

با درود 

پرسشگر ارجمند چنان‌چه محکوم علیه توانایی پرداخت ندارد می‌تواند اعسار دهد میزان اقساط را دادگاه تعیین می‌نماید مطابق با وضعیت معیشتی محکوم علیه تعیین خواهد شد و باید تأدیه گردد 

مبلغ حائز اهمیت است 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص