درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - مالکیت طلا

بنده 2سال پیش به همراه همسرم 40 گرم طلا آبشده خریدیم و فاکتور به اسم خانمم ثبت شد و پول هم از کارت خانمم پرداخت شد که البته مبلغش رو بنده به عنوان چک انتقال دادم برای خانمم.این طلا را بعد از ده ماه فروختم بعد از نه ماه از فروش طلا ازمن شکایت کرده که طلاهامو به سرقت برده .تکلیف چیه؟

پاسخ ها

طلا متعلق به خانم بوده ،بهرحال اگر ادعای مالکیت دارید باید اثبات‌ کنید،همچنین میتوانید اثبات کنید فروش با اطلاع ایشان بوده است

شکایت سرقت احتمال زیاد رد میشه ولی همسر شما می تونه از دادگاههای حقوقی اقدام کنه

کاربر محترم چنانچه فاکتور به ۶خانم صادرشده بود شما با می‌توانید مطالبه مبلغ واریزی را درخواست داشته باشید و یا اثبات نمایندگی خانم از جانب شما جهت خرید طلا 

سلام، چون فاکتور و پرداخت ظاهری به نام همسرتان است، ایشان برای اثبات مالکیت دست بالا دارد؛ اما برای تحقق سرقت باید ربودن مال متعلق به غیر و سوء نیت شما ثابت شود

با دفاع شایسته و موثر امکان موفقیت وجود دارد فلذا پیشنهاد می شود جهت بررسی دقیق موضوع مشاوره تلفنی داشته باشید 

ادعای سرقت نیاز به ادله دارد والا اصل برائت است

با سلام 

شما می توانید با ارائه مدارک و مستندات خود در دادگاه دفاعیات خود را مطرح کنید دادگاه به نظر ادعای سرقت را نمی پذیرد.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص