کاربر محترم، شما میتوانید با اثبات عسر و حرج و سوءرفتار همسر در دادگاه حق طلاق بگیرید، اما برای راهنمایی در مورد نحوه جمعآوری مدارک و اثبات این موارد حتماً با وکلای سایت مشورت کنید.
با سلام شما میتوانید طلاق بگیرید اما باید اقداماتی را انجام دهید جزئیات بسیار مفصل است اگر قصد طلاق یا استفاده از مدارک را دارید با بنده تماس بگیرید
با سلام. با اثبات موارد فوق امکان اخذ حکم طلاق از دادگاه وجود خواهد داشت اما مسئله اصلی برای شما اثبات این اقدامات به دادگاه خواهد بود. تلاش کنید اقدامات غیرقانونی همسرتون رو مستند کنید به عنوان مثال اگر به دلیل ضرب و شتم دچار آسیب شدید اقدام به شکایت کنید. اگر از خونه اخراج شدید با پلیس تماس بگیرید تا حضور پیدا کند و موضوع را صورتجلسه کند. موفق باشید
طلاق حق زوج است باستناد ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی
با سلام
شما باید در زمانی که با شما بدرفتاری می کرد و از منزل اخراج می کرد با ۱۱۰ تماس می گرفتید و صورتجلسه می کردید و اگر مورد ضرب و شتم قرار می داد شکایت می کردید و حکم محکومیت می گرفتید.
در شرایط فعلی نیز اگر شما را مورد ضرب و شتم و توهین و فحاشی قرار می دهد بدون اینکه مطلع شود چند بار فیلم بگیرید و سپس شکایت کنید و منزل را ترک کنید و اگر قصد ترک کنترل مشترک را ندارید می توانید منزل هر یک از اقوامتان که خواستید رفت و آمد کنید و همسرتان نمی تواند مانع شود.
در صورت ترک منزل دادخواست مطالبه نفقه بدهید و اگر دادخواست الزام به تمکین داد در دادگاه اعلام کنید که شما را از منزل اخراج کرده و بارها شما را مورد ضرب و شتم قرار داده و در منزل زوج امنیت ندارید و دو نفر از اقوام مرد را نیز به عنوان شاهد معرفی کنید.
جدا دادخواست مطالبه مهریه بدهید و اگر شوهرت اموالی داشت توقیف کنید اگر اموال نداشته باشد بعد از صدور حکم محکومیت مجبور خواهد شد دادخواست اعسار داده و به صورت اقساطی مهریه را پرداخت کند.
برای طلاق باید دلیل داشته باشید و اگر نتواند حکم الزام به تمکین بگیرد و حکم پرداخت نفقه بگیرید و پرداخت نکند می توانید به راحتی حکم طلاق نیز بگیرید و در پرونده طلاق نیز بابت اذیت و آزارهای زوج که از موارد سوءمعاشرت است می توانید دو نفر شاهد معرفی کنید.