درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - جدایی از خانواده

سلام و وقت بخیر. من 21 سالمه مجرد و ترم چهار کارشناسی حقوق هستم. 21 ساله نمیتونم با پدر و مادرم بسازم. به طور کامل از کوچیکترین حق های زندگیم منع شدم انقد اذیتم که حتی گریه ام میگیره بخوام بنویسم میخوام بعد از گرفتن لیسانسم ( دو سال دیگه ) از خونواده جدا شم طلاهامو بفروشم و خونه رهن کنم و بدون اینکه بگم برم ایا از لحاظ قانونی پدرم میتونه پیدام کنه و برم گردونه خونه؟یا با پلیس بیاد سراغم چه اقدامی باید انجام بدم که به صورت قانونی جدا بشم. و اسم فرار از خونه روی من گذاشته نشه توسط پدرم راهنمایی کنید. خواهشا.

پاسخ ها

اجازه استقلال با رعایت شئونات خانواده و اجتماع دارید، البته بسته به عرف منطقه و حساسیت به موضوع و خطرات جانبی از سوی خانواده نیز هست

سلام
شما ۲۱ ساله هستید و طبق قانون رشد شما احراز شده و پدرتان حق بازگرداندن شما را ندارد مگر اینکه عدم رشدتان ثابت شود که با توجه به تحصیل در رشته حقوق این امر بعید است
برای جدایی قانونی و عدم شائبه فرار باید پس از دریافت مدرک لیسانس با فروش طلا خانه ای رهن و مستقل شوید قانونا هیچکس هیچگونه حقی برای ممانعت پدر باقی نماند

 با سلام شما که حقوق خواندید باید این را بدانید که در  قوانین کشور ما بعد از رسیدن به سن ۱۸ سال شما رشید محسوب می‌شوید و می‌توانید مستقل زندگی کنید و یک سری حقوق دیگری دارید که می‌توانید از آن استفاده کنید می‌توانید در خصوص جزئیات با بنده تماس بگیرید

با سلام 

شما می توانید مستقل زندگی کنید ولی بهتر است مشکل را دوستانه حل و فصل کنید و زندگی مستقل برای دختر مجرد خیلی خطرناک است.

پس از ۱۸ سالگی پدر حق اجبار شما به زندگی با خود را ندارد می توانید بدون فرار مستقل شوید

سوالات مرتبط

وکلای متخصص