ابتدا باید بررسی شود اگر جز مشاغل سخت نباشد نمیتوانید
سلام و عرض ادب
بله، اگر مشمول قانون کار و بیمه تامین اجتماعی هستید، می توانید از طریق اداره کار برای بررسی سخت و زیان آور بودن شغل اقدام کنید. صرف عنوان راننده کافی نیست؛ باید با حکم کارگزینی، لیست بیمه، نوع خودرو، ماموریت ها، کارکرد واقعی، گواهی همکاران و مدارک اداری ثابت کنید عملا راننده خودرو سنگین یا کار سنگین انجام داده اید. اگر کمیته سخت و زیان آور تایید کند، پرداخت نکردن حق بیمه سخت و زیان آور توسط کارفرما حق شما را از بین نمی برد و کارفرما باید سهم قانونی مربوط را پرداخت کند. بازنشستگی سخت و زیان آور معمولا با 20 سال سابقه متوالی یا 25 سال سابقه متناوب در شغل تایید شده قابل پیگیری است
بله از طریق اداره کار و تامین اجتماعی درخواست بازنشستگی دهید
سلام شما میبایست در کمیته تعیین مشاغل سخت و زیان آور شکایت نمایید میبایست ابتدا نوع شغل شما احراز و اثبات گردد باید مشخص گردد که ایا شغل شما جز مشاغل سخت و زیان آور است و یا خیر
اگر در رای صادره اثبات گردد که شغل شما جز مشاغل سخت و زیان آور است ابتدا باید مابهالتفاوت حق بیمه پرداخت گردد و
سامانه جامع روابط کار پیگیری فرمایید