بله، در برخی فروض میتوانید همزمان تخلیه منوط به پرداخت ودیعه را بخواهید و از طریق اظهارنامه و سپس دادگاه یا شورا، الزام موجر به استرداد قرضالحسنه را پیگیری کنید و فروش نرفتن ملک بهتنهایی عذر کافی محسوب نمیشود.
سلام شما اظهارنامه تنظیم و برای موجر ارسال نمایید شما تا زمانی که مبلغ ودیعه را به شما مسترد نکرده است در خانه بمانید
نیاز به تنظیم اظهارنامه دارید
قرارداد شما دو ماه به صورت خودکار تمدید شده نگران نباشید
چون تمدید کتبی نشده، تأسیس قرارداد جدید از نظر قانون انجام نشده است؛ اما چون در ملک باقی ماندهای و موجر مخالفت کتبی نکرده، در واقع اجاره تمدید عرفی و ضمنی شده است.
سوال شما دقیق و کامل مطرح نشده است
باسلام خدمت شما بزرگوار
با توجه به توضیحات در قدم اول برای ایشان اظهارنامه مبنی بر پرداخت مبلغ ودیعه و اعلام تاریخ برای ایشان ارسال کند و بعد از آن اقدام قضایی الزام به پرداخت مبلغ ودیعه را شروع کنید.
لکن توصیه میشود رد این مسیر حتما با وکیل برای تسریع بیشتر مشورت کنید.
اثبات عقد شفاهی اجاره نمایید