اگر وکالت صرف بوده باشد معمولاً با فوت مادربزرگ اثرش از بین میرود و عمهها و عموها در اصلِ ترکه ایشان میتوانند مدعی سهم شوند، مگر اینکه انتقال قطعی قبلاً واقع شده باشد.
سلام بر اساس قانون وکالتنامه با فوت باطل می گردد . وکالتنامه به تنهایی دلیل مالکیت وکیل نیست
شما و سایر ورثه میبایست دادخواست حقوقی اقامه نمایید و با ارائه دلایل وقوع عقد بیع شفاهی را اثبات نمایید و درخواست الزام به تنظیم سند رسمی مالکیت را نمایید شما باید به وکالتنامه استناد نمایید
گواهی های حصر وراثت باید اخذ شود سپس میتوانیم اظهارنظر نهایی و جامعی در این زمینه داشته باشیم
گواهی حصر وراثت باید گرفته شود
با سلام بله وکالت از بین رفته شما باید با وکالت اقدام میکردید مگر اینکه توافقاتی بوده یا متن وکالتنامه شما به نوعی باشد که بتوانید از آن برای اثبات حق خود استفاده کنید
با درود
پرسشگر ارجمند الناس مسلطون علی اموالهم هرکس میتواند اموال خویش را تحت هر عنوان منتقل نماید آنچه منتقل شده جزء ماترک نمیباشد تا قابل تقسیم باشد و کسی نمیتواند مدعی شود مگر تحت شرایطی خاص
اصل بر صحت عقود است و آنچه نگارش شده است مدعی فساد میبایست بتواند ادعای خویش را اثبات نماید صرف ادعا مثبت مدعا نخواهد بود و اصل بر برائت است
روش انتقال حائز اهمیت است
البته صرف وکالت ایجاد مالکیت نمیکند
باسلام خدمت شما بزرگوار
درصورت انتقال قطعی ماکیت به شما در زمان حیات متوفی به هیچ وجه امکان ادعا نسبت به اموال رو ندارند لکن اگر انتقال مالکیت انجام نشده باشد طبق قانون مدنی عقد وکالت با فوت وکیل یا موکل منفسخ میشود و اگر صرفا وکالت داده شده باشد با فوت ایشان اموال جزوء ترکه متوفی محسوب میشود و عمو ها و عمه ها شما حق مطالبه سهم الارث را خواهند داشت.
وکالت به موت مادر بزرگ، باطل است، مگر اثبات وکالت معاملاتی