درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - مارو با نیم لیتر عرق گرفتن

من و پسر عموم داشتیم میرفتیم روستا که نیم لیتر عرق قلیون مزه داشتیم و مارو تو پاسگاه گرفتن و اونجا گفتن عرق مال کی هست پسر عموم گفت مال من و منو گشتن و گفتن راست میگه منم یکم مکث کردم و تایید کردم و من آزاد کردن و الان پسر عموم پاسگاه هست میخواستم بدونم آیا من هم شلاق یاحبس بهم میخوره یا فقط پسر عموم هست و برای اون چه اتفاقی ميفته

پاسخ ها

پاسخ کوتاه:

  • اگر فقط حمل یا همراهی مقدار کم عرق دست‌ساز (نیم لیتر) باشد، معمولاً برای مصرف شخصی تلقی می‌شود و در بسیاری از موارد حبس سنگین ندارد.
  • چون پسرعمویت مالکیت را قبول کرده و شما هم فقط بعداً تأیید کرده‌اید:
    • مسئولیت اصلی با صاحب اعلام‌شده (پسرعموی شما) است
    • برای شما اگر ثابت شود فقط همراه بوده‌اید، معمولاً حداکثر اخلال/تخفیف یا عدم محکومیت است

وضعیت احتمالی شما:

  • چون قبلاً آزاد شدی ⇒ احتمالاً پرونده برای شما سنگین پیش نمی‌رود
  • مگر اینکه ثابت شود:
    • شراکت در حمل یا نگهداری داشته‌ای
    • یا اقرار علیه خودت مؤثر تشخیص داده شود

وضعیت پسرعمویت:

  • احتمالاً به اتهام حمل/نگهداری مشروب دست‌ساز پرونده دارد
  • مجازات معمول:
    • شلاق تعزیری یا جزای نقدی (بسته به نظر قاضی و شرایط)

جمع‌بندی:

✔ شما: احتمال محکومیت جدی خیلی کم
✔ او: ممکن است شلاق تعزیری یا جزای نقدی بگیرد

اگر خواستی بگو دقیقاً در کلانتری چه نوشته‌ای امضا کردی تا دقیق‌تر بگم وضعیتت چقدر خطر دارد.

 

سلام و عرض ادب خدمت شما 

با توجه به اعتراف پسر عمویتان به تنهایی و تایید شما، مسئولیت اصلی با اوست اما شما نیز به دلیل همراهی و اقرار درصدی مجازات (احتمالا شلاق) خواهید داشت.

سلام و عرض ادب
اگر مشروب از پسر عموی شما کشف شده، خودش هم مالکیت را پذیرفته و دلیلی بر حمل، نگهداری یا مصرف از طرف شما وجود نداشته باشد، اصولا مجازاتی متوجه شما نمی شود. برای پسر عموی شما، بسته به اینکه مشروب داخلی، دست ساز یا خارجی تشخیص داده شود، موضوع می تواند حمل و نگهداری مشروب باشد و مجازات قانونی آن حبس، شلاق تعزیری و جزای نقدی است،

سوالات مرتبط

همراه داشتن مشروب در فرودگاه
چند روز پیش، هنگام ورود به ایران، در گمرک فرودگاه امام، یک شیشه مشروب 750 میلی لیتری با الکل 45 درصد، در چمدان من پیدا کردند. یک شب در بازداشتگاه ماندم و با واریز ده میلیون تومان به عنوان وثیقه آزاد ش...
حمل مشروب
سلام. دوست بنده از برگشت از گرجستان یک کوزه بعنوان صنایع دستی با خودش همراه داشت که تو فرودگاه تبریز حین پرواز به تهران مأموران به خاطر فیتیله‌ای که روی درِ کوزه بوده شک کردن و پس از برداشتن لاک ...
یک وکیل خوب و خبره نیاز دارم تا تاج سرم شن منو از هلاکت دربیارن
سلام به وکلای عزیز من یک وکیل نیاز دارم درخصوص حکم حبس تعزیری 6ماه و 900هزار تومان جریمه .. در دادگاه بدوی این حکم اومد و من اعتراض کردم چون الانم استرس دارم و زن و بچه بخاطر همین میخام به هرقیمتی شده...
حمل و نگهداری مشروبات الکی
سلام من در داخل خودروی دوستم بودم و مقدار 220سی سی مشروبات الکی خارجی داخل خودرو داشتیم و در نزدیک منزل بودیم که خودروی گشت سر رسید و شک کرد، خودروی فوق را بازدید کرد و شیشه مشروبات الکلی را کشف نمو...
جریمه نقدی حمل مشروبات الکلی
با سلام، همسرم چندی پیش با 48 قوطی آبجو یعنی معادل دو باکس، گرفته بودن که بعد از یک شب بازداشت به قید ضمانت سند آزاد گردید و سپس حکم وی صادر شده بود چون هیچگونه سابقه ی کیفری نداشته به حبس محکوم نشده ...