درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - مشاعات

سلام در یک مجتمع 20واحدی با توجه به وجود فضای کافی در موتور خانه منبع ذخیره آب بدون اجازه چند مالک در حیاط گذاشته شده،و ظاهرا بقیه اعتراضی ندارن،آیا طبق قانون مشاعات این کار بدون اجازه حتی یک واحد ممنون میباشد یا خیر؟راهنمایی بفرمایین

پاسخ ها

بستگی به متن مصوبه مجمع عمومی ساختمان دارد 

سلام تصویب‌نامه مجمع عمومی ساختمان تعیین‌کننده هست که چه شرایطی را مدنظر گرفته‌اند.

اگر در مشاعات باشد باید رضایت همه کسب و بدون مزاحمت برای ساکنین باشد 

با سلام

اینگونه موارد را بهتر است دوستانه حل و فصل کنید و اگر جای مناسبی باشد مدیر ساختمان حق ندارد در حیاط نصب کند و امکان شکایت و پیگیری وجود دارد.

دوست عزیز، استفاده از مشاعات ساختمان برای نصب هرگونه تجهیزات نیازمند موافقت تمامی مالکین است، اما برای اطلاع از نحوه طرح دعوای رفع تصرف حتماً با وکلای سایت مشورت کنید.

درود،بله نیاز به اجازه سایر همسایگان هست.

 

درود
نصب منبع ذخیره آب در حیاط مجتمع مسکونی بدون رضایت کلیه مالکین مشاعات و اخذ مجوزهای لازم از شهرداری تخلف محسوب می‌شود.
طبق قانون این اقدام خلاف مقررات آپارتمان‌نشینی و حقوق مشاعی سایر مالکین است و باید رفع گردد.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص