درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - جدایی

سلام وقت بخیر ببخشید مزاحم وقت شما شدم ی سوال داشتم  ممنون میشم راهنمایی کنید بنده با همسر باخود  در دوران عقد  طبق خواسته  زوجه مجبور به جدایی شدیم. و با دریافت مقداری پول و طلا یک اقرار نامه در دفتر اسناد تنظیم شد و مهریه و نفقه بخشیده شده. حال جدا از اینا  من  وسایل زیادی رو برای ایشون خریداری کرده بودم  ایا راهی برای پس گرفتن وسایل هست!؟ و همچنین یک موتورسیکلت هم داخل خونشون دارم  ک اونو هم بهم نمیدن ممنونم اگه راهنمایی کنید

پاسخ ها

سلام دادخواست به خواسته استرداد مال منقول از طریق دفتر خدمات الکترونیک قضایی به ثبت برسد.

سلام و عرض ادب

اگر وسایلی که خریده اید هدیه دوران نامزدی و عقد برای انجام ازدواج بوده و عین آنها موجود است، در صورت به هم خوردن وصلت، امکان مطالبه و استرداد آنها وجود دارد.

درباره موتورسیکلت، اگر مالکیت یا خرید آن به نام شماست و آن را پس نمی دهند، می توانید دادخواست استرداد مال بدهید و اگر به امانت داده شده و عمدا پس نمی دهند، شکایت کیفری هم قابل بررسی است

اگر وسایل و موتور متعلق به شما باشد و در اقرارنامه صراحتاً اسقاط یا واگذاری آن‌ها ذکر نشده باشد، معمولاً امکان مطالبه آن‌ها از طریق دعوای استرداد مال یا اثبات مالکیت وجود دارد.

دوست عزیز، استرداد هدایا و اموال شخصی مانند موتورسیکلت شرایط حقوقی خاصی دارد که برای بررسی متن اقرارنامه و نحوه دادخواست، حتماً با وکلای سایت مشورت کنید.

با سلام

بابت وسایل خود بدواً اظهارنامه ارسال کنید و سپس دادخواست استرداد مطرح کنید.

با توجه به اقرارنامه مبنی بر بخشش مهریه و نفقه، استرداد وسایل شخصی و موتورسیکلت منوط به اثبات مالکیت شما و ارائه مدارک قانونی است برای این منظور  می‌توانید به مراجع قضایی مراجعه کرده و در صورت لزوم با یک وکیل همراه شوید...

سوالات مرتبط

وکلای متخصص