درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - رفتن از خانه

یک عزیزی برای من بلیط گرفت و من از خونه و جدا شدم 18 سالمه اون دوستم هم 19 سالشه الان شمارش و خانوادم پیدا کردن میتونن ازش شکایت کنن؟؟ یا اذیتش کنن؟؟ من با میل خودم رفتم

پاسخ ها

شما به سن استقلال رسیده‌اید و قادرید به نحو مستقل از خانه و خانواده، زندگی کنید. به علاوه، صِرف بلیط گرفتن جرم نیست تا بتوانند از وی، شکایت مؤثری کنند.

سلام و احترام

اگر شما ۱۸ ساله هستید و با میل و اراده خودتان از خانه خارج شده اید و دوست شما فقط بلیط گرفته و اجبار، فریب، تهدید، ربایش یا مخفی کردن شما در کار نبوده، اصولا عنوان کیفری مهمی مثل آدم ربایی علیه او شکل نمی گیرد.

وقتی با رضایت و اراده خودتان منزل را ترک کرده‌اید، معمولاً شکایتی متوجه دوستتان نیست مگر ادعای اجبار یا فریب مطرح شود. آنهم شما به سن قانونی رسیده اید و شخصاً باید شکایت کنید . 

خیر با توجه به توضیحات چنین امکانی وجود ندارد 

بله 

با سلام

شکایت آنها نتیجه ای نخواهد داشت 

درود
اگر رفتن شما از منزل با میل و رضایت خودتان بوده و هیچگونه اجبار اکراه یا فریب در کار نبوده است هیچگونه مسئولیتی متوجه دوست شما نیست و خانواده شما نمیتوانند از او شکایت کنند و یا او را اذیت کنند

 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص