درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - آزادی مشروط

بنده کانون اصلاح تربیت بودم محکوم به پنج سال حبس دوسالشو تحمل کردم اومدم مرخصی تودوران مرخصی کسی اعتراف کذب کرد روم دادنم زندان بزرگسال بعد اشتباه خط بهم دادن تبرعه شدم بعد فرستادنم کانون اونجا ازادی مشروط درخواست دادم بهم مرخصی دادن گفتن موافقت میکنن دیگه نیازنیست بیای کانون اما قبول نکردن به دلیل اینکه تومرخصی گفتن مرتکب جرم شدم ولی درصورتی کامل تبرعه شدم الان پنج سال هست تو غیبتم نرفتم کانون اصلاح تربیت الان جلو حسابام بستن بخاطر همین پرونده اگه حکم تبرعه اون پرونده ببرم پیش همون شعبه که ازادی مشروطمه قبول نکرده بخاطری فکر میکرده جرم کردم درصورتی تبرعه شدم همون زمان وظیفش هست باازادی مشروطم موافقت کنه یا نه هرجور دلش بخواد

پاسخ ها

شما غیبت داشته‌اید بنابراین با درخواست شما موافقت نخواهد شد.

دادگاه موظف نیست حتما با آزادی مشروط موافقت کند، ولی حق ندارد سلیقه ای و بدون دلیل رد کند. اگر علت رد قبلی این بوده که در مرخصی مرتکب جرم شده اید و همان پرونده با حکم برائت قطعی تمام شده، باید همان حکم برائت را به شعبه اجرای احکام و دادگاه صادر کننده حکم بدهید و درخواست بررسی مجدد آزادی مشروط کنید.

در صورت برائت از اتهام دوم، آزادی مشروط مطابق ماده 58 قانون مجازات اسلامی، در صورت دارا ی بودن شرایط، منعی ندارد. 

تبرئه از پرونده جدید می‌تواند مبنایی برای درخواست مجدد بررسی آزادی مشروط باشد، اما موافقت با آزادی مشروط اختیار دادگاه صادرکننده حکم است و الزام قطعی برای پذیرش وجود ندارد.

با توجه به توضیحات پیشنهاد می شود حتماً بوسیله وکیل دادگستری اقدام نمایید 

دوست عزیز، ارائه حکم تبرئه می‌تواند در رفع اثر غیبت و باز شدن حساب‌ها موثر باشد اما برای پذیرش آزادی مشروط و بررسی وضعیت پنج سال غیبت، حتماً با وکلای سایت مشورت کنید.

درود
پس از تبرئه از اتهام انتسابی در دوران مرخصی و قطعیت حکم برائت شما در صورت احراز شرایط مقرر قانونی هیئت اجرایی یا شعبه صادر کننده حکم آزادی مشروط مکلف به موافقت با درخواست شما و اعمال مقررات آزادی مشروط با احتساب ایام تحمل حبس قبلی و دوران بازداشت موقت در پرونده محکومیت اول است

 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص