درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - هزینه دادرسی مهریه و نیم عشر دولتی، بعد از فوت شوهر

سلام وقت بخیر، برادرم به رحمت خدا رفته خانمش مهریه اش رو اجرا گذاشته. داخل حکم دادگاه نوشته هزینه دادرسی مهریه دو میلیارد تومان. قبلا اینجا سوال پرسیدم گفتن از اموال متوفی کسر میشه. الان سرچ میکنم همین سایت بعضی وکلا گفتن از ورثه قابل مطالبه هست، گیج شدم کسی میتونه لطف کنه دقیق بگه چطوریه؟ و مضافا هزینه نیم عشر دولتی، میشه بگید وراث باید از جیب بپردازند یا از اموال متوفی کسر میشه؟ قابل ذکره ورثه در اموال متوفی هیچ دخل و تصرفی نداشته اند. ممنونم.

پاسخ ها

از اموال متوفی قابل مطالبه است  یعنی سهم الارث برادرتان 

سلام از وراث چیزی کسر نخواهد شد فقط سهم الارث برادر

بزرگوار، مسئولیت وراث در پرداخت دیون و هزینه‌های اجرایی تنها به میزان اموال به‌جا مانده از متوفی است و نه از اموال شخصی خودشان، لذا برای بررسی دقیق این موضوع حتماً با وکلای سایت مشورت کنید.

سلام هزینه ها   از  اموال متوفی اخذ خواهد شد    اگر ورثه  ، ماترک را قبول کرده باشند  مسئولیت خواهند داشت  اگر  در مزایده خریداری نباشد و زوجه بخواهد  ملک با قیمت پایه کارشناسی  به ایشان  منتقل شود خود زوجه باید هزینه ها را پرداخت نماید و

با درود 

پرسشگر ارجمند تماس بگیرید ارشاد شوید 

وراث تا میزان ماترک مسؤل پرداخت بدهی متوفی هستند نه بیش‌تر از آن. 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص