درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - ارث

سلام پدرم بیست سال پیش فوت کرده وچون خواهر و برادرم صغیر بودند مادرم قیوم ما شدند و خانه پدری را فروخته وخانه جدید را به نام خود کرده حالا من خواهان ارث خودم هستم ولی مادرم چون خانه به نام اوست میخواهد خانه را به برادرم بدهد من چگونه میتوانم سهمم را بگیرم

پاسخ ها

با شکایت کیفری از مادر به اتهام فروش مال غیر و سپس دادخواست حقوقی مطالبه سهم الارث 

سلام میتوانید شکایت کنید

قیم ملزم به رعایت مصلحت مولی علیه تا سن رشد است، پس از آن ملزم به رد سهم صغیر، رشید شده ست

سلام و وقت بخیر خومت شما کاربر محترم سایت دادراه ۰ندین موضوع است که به یکدیگر ارتباط دارد از جمله بحث ارث و سهم الارث شما میباشد و موضوع دوم و جدی تر اینوا باید تحریر ترکه انجام شود و مشخص شود چه دارایی هایی ای ابتدا وجود داشته باید روند قانونی این کار انجام شود حتی اگر بدانی قطعا باز هم نیاز است که پروسه طی شود و همچنین نیاز به گفتگوی متقابل نیز وجود دارد

سلام

در صورتی که خانه پدری به نام مادر شما منتقل شده باشد و شما ادعای سهم الارث دارید، باید اثبات کنید که این خانه در واقع متعلق به پدرتان بوده و سهمی از آن به شما به عنوان وارث تعلق می‌گیرد. اگر اثبات شود که مادر شما با فروش خانه پدری و خرید خانه جدید، حقوق سایر وراث را تضییع کرده است، می‌توان ابطال را درخواست کرد

 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص