سلام جهت اظهارنظر حقوقی نیاز به بررسی جزئیات موضوع است با شرایطی خاص امکان مطالبه اجرت المثل ایام تصرف وجود خواهد داشت
اگر همسر شما به صورت متعارف و معمولی از سهم خود (سه دانگ) استفاده کرده باشد و مانع دسترسی عروس به سهم خود (سه دانگ دیگر) نشده باشد، نمیتواند اجرت المثل مطالبه کند. دلیلش این است که هر شریکی حق استفاده معمولی از مال مشاع را دارد .اگر همسر شما از کل ویلا (شش دانگ) استفاده انحصاری کرده و عروس را از دسترسی به سهمش منع کرده، مشمول پرداخت اجرت المثل میشود. در این حالت، عروس میتواند به نسبت سهم خود (سه دانگ) اجرت المثل ایام تصرف را مطالبه کند .
سلام به نزدیکترین شعبه تأمین اجتماعی محل پرونده بیمهتان مراجعه کنید و درخواست بت حادثه ناشی از کار / خوداظهاری حادثه بدهید مدارک لازم گزارش کتبی خودتان از حادثه (شرح حادثه، تاریخ، محل نیروگاه، شرایط جوی، مأموریت بودن مدارک پزشک گزارش پزشک، گواهی استراحت مدارک سفر مأموریت:بلیط، حکم مأموریت، مکاتبات کاری، عکس/پیامهایی که ثابت کند در عراق برای کار بودید کپی صفحات گذرنامه مخصوصاً تاریخ ورود و خروج نکته مهم اگر شرکت گزارش حادثه ندهد، تأمین اجتماعی موضوع را به «بازرسی» ارجاع میدهد و بازرس با کارفرما تماس میگیرد. امتناع کارفرما باعث رد حادثه نمیشود.
سلام
اصل بر این است که اجرت المثل فقط در صورت تصرف بلااذن و انتفاع قابل مطالبه است و اگر همسر شما خود مالک سه دانگ مشاع بوده باشد بابت سهم خود اصولا اجرت المثل به دیگری تعلق نمیگیرد.
اما نسبت به سه دانگ دیگر اگر تصرف بدون اذن وراث یا شریک جدید احراز شود و استفاده از ملک ثابت گردد امکان طرح دعوای اجرت المثل وجود دارد ولی وجود وسایل شخصی داخل ویلا به تنهایی مجوز تصرف رایگان یا مانع مطالبه نیست