درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - زمین

سلام مادر بزرگ من سال 88 یک زمین با شاهد و مهر شورا به پدرم داد پدرم سال 1404 فوت کردند و قبل از فوت به من دادند و خواهر و برادرانم بعد از فوت امضا کردند که حقی توی این زمین ندارند چون پدر به یک فرزند داد و ما رضایت دادیم و امضا. الان مادربزرگم بعد از چندین سال پشیمان است ایا می‌تواند پس بگیرد؟

پاسخ ها

با درود 

پرسشگر ارجمند الناس مسلطون علی اموالهم هرکس می‌تواند اموال خویش را تحت هر عنوان منتقل نمايد کسی نمي تواند مدعی شود مگر تحت شرایطی خاص 

اصل بر صحت عقود است و آنچه نگارش شده است مدعی فساد می‌بایست بتواند ادعای خویش را اثبات نماید صرف ادعا مثبت مدعا نخواهد بود و اصل بر برائت است 

وفق ماده 803 اگر هبه بوده قابل رجوع نیست

روش انتقال حائز اهمیت است 

موضوع نیازمند بررسی بیشتر است و گفتگوی طرفینی را می‌طلبد به لحاظ اهمیت آن 

 

مادر بزرگ با واگذاری مال را از مالکیت خویش خارج و دیگر اراده ای برای دخل و تصرفی در آن ندارند 

کاربر محترم، با توجه به فوت پدر و انتقال مالکیت، حق پس گرفتن زمین عموماً ساقط می‌شود اما برای بررسی دقیق متن نوشته‌ها حتماً با وکلای سایت مشورت کنید.

با سلام: نوع واگذاری به پدر شما اهمیت دارد.اگر هبه بوده باشد باشد دیگر قابل اعتراض و پیگیری نیست.

خیر امکان ندارد 

اگر هبه بوده خیر

سلام ابتدا می‌بایست مشخص گردد که قرارداد تنظیم شده در قالب چه نوع عقدی بوده است  اگر انتقال ملک توسط مادربزرگ به  پدر شما  ، در قالب قرارداد هبه بوده باشد دیگر امکان رجوع از هبه توسط مادربزرگ وجود نخواهد داشت 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص