درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - کابینت کار

سلام باکابینت کاری برادر همکارم اومدن اجراکنن و 70میلیون پول دادم ولی ایشون طی ی هفته همش بهانه اورد و من طلافروحتم ب حسابشون ی هفته اجناس گرون شد وایشون خریدنکردن و ازاخرگفتن شما طرح ندادین والان 48 میلیون ب من دادن و میکن 22 میلیون بابت صحبتهایی ک شده قرارداد ندارم شکایت کنم وقتی کاری نکردن پولمو میدن؟میکن ی هفته بخاطرشما کاردیگ قبول نکردم درصورتیکه ایشون فقط 3تانیم ساعت اومدن ک بازدید کنن

پاسخ ها

سلام بهتر است از طریق سازمان تعزیرات حکومتی علیه واحد صنفی متخلف شکایت کنید تا کابینت‌کار، بدین سبب محکوم بشود.

سلام بله، می‌توانید شکایت کنید؛ حتی اگر قرارداد کتبی نداشته باشید. در قانون ایران اگر پولی پرداخت شده ولی کاری انجام نشده باشد، معمولاً تحت عنوان مطالبه وجه / استرداد وجه قابل پیگیری است با توجه به توضیح شما شما ۷۰ میلیون تومان پرداخت کرده‌اید طرف مقابل هیچ خرید یا کاری انجام نداده فقط حدود ۳.۵ ساعت برای بازدید آمده الان ۴۸ میلیون پس داده و ۲۲ میلیون را نگه داشته دلیلش را هم می‌گوید که «یک هفته کار دیگر قبول نکرده از نظر حقوقی معمولاً چنین ادعایی بدون قرارداد یا توافق مشخص قابل قبول نیست. وقتی کاری انجام نشده و خریدی هم صورت نگرفته، اصل بر این است که باید کل پول برگردانده شود مگر اینکه بتواند ثابت کند هزینه‌ای واقعی کرده است.

سلام

بله می توانید شکایت کنید

سلام
نداشتن قرارداد کتبی مانع شکایت نیست، چون قرارداد شفاهی هم اگر با پیامک، واریزی، شاهد یا اقرار ثابت شود معتبر است. اگر ایشان کاری انجام نداده و خریدی هم نکرده، حق نگه داشتن پول را ندارد و شما می توانید دادخواست مطالبه وجه بدهید؛ مگر اینکه او ضرر و توافق جداگانه را ثابت کند

بله میتوانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی اقدام کنید 

سلام حتما شکایت نمایید  و الزام ایشان را بخواهید 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص