سلام مادر میتواند در قالب عقد صلح عمری، واحدهای مدنظر را میان فرزندان تقسیم کند.
سلام بر اساس قانون وصیت تملیکی فقط تا ۱/۳ از تمام ماترک نافذ است و وصیت مازاد بر ۱/۳ غیرنافذ است
با سلامی نوشته فقط تا یک سوم اعتبار دارد الباقی آن اعتبار ندارد
سلام
اگر عبارت سند این باشد که بعد از مرگم برسد، معمولا ماهیت وصیت دارد، نه انتقال قطعی در زمان حیات. وصیت فقط در حدود سهم مجاز بدون اجازه ورثه نافذ است و نسبت به مازاد، بعد از فوت نیاز به رضایت ورثه دارد
«اگر مادرتان در دفترخانه بهصورت رسمی وصیت یا صلحنامه تنظیم کند، اصل سند معتبر است؛ اما در وصیت، فقط تا یکسوم اموال بدون رضایت ورثه قابل اجراست و بیشتر از آن نیاز به رضایت سایر وراث دارد. ولی اگر صلح قطعی یا انتقال رسمی در زمان حیات انجام شود، بعداً جزو ارث محسوب نمیشود.»
دوست عزیز، وصیت بیش از یکسوم اموال نافذ نیست و برای جلوگیری از باطل شدن این تقسیمبندی، حتماً درباره نحوه تنظیم قراردادهای انتقال مالکیت با وکلای سایت مشورت کنید.