درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - تخلیه خانه و سند

حدود 5 ماه پیش خانه ای خریده و‌ قولنامه نوشتیم. در قولنامه، حیاط خانه مال من بود. در پایان کار و پروانه ساخت نیز این نکته قید شده است. بعد از گذشت 5 ماه فروشنده هنوز تخلیه نکرده و می‌گوید که حیاط خانه را نمیخواهد بدهد و می‌خواهد قولنامه را عوض کند. من 90 درصد پول را هم همان موقع پرداخت کرده ام. اما پایان کار و پروانه را در اختیار من نمی‌گذارد تا سند بزنم. خانه را هم تخلیه نمیکند. چه کار کنم که سریعتر تخلیه کند؟ اگر قانونی اقدام کنم چقدر طول می‌کشه تخلیه کند؟ من خودم از جانب موجر خودم تحت فشارم.

پاسخ ها

با سلام: شما باید دادخواست الزام به تحویل مبیع و تنظیم سند رسمی بدهید.زمان رسیدگی قابل پیشبینی نیست ولی حداقل ۶ ماه زمان خواهد برد.

کاربر محترم تعیین دقیق زمان نامشخص است اما حداقل چندین ماه زمانیبر است 

نمیتوان زمان را پیشبینی کرد به دلایل مختلف بستگی دارد 

سلام شما ابتدا اظهارنامه برای فروشنده ارسال نمایید  شما می‌بایست دادخواست الزام به تسلیم مورد معامله و الزام به انتقال سند مالکیت رسمی را مطرح نمایید  

حیاط خانه جز مشاعات ساختمان است  و امکان تصرف اختصاصی حیاط  وجود نخواهد داشت 

دوست عزیز، شما می‌توانید دادخواست الزام به تحویل مبیع و الزام به تنظیم سند رسمی را مطرح کنید، اما برای تسریع در روند تخلیه و مطالبه خسارات تاخیر، حتماً از مشاوره تخصصی وکلای سایت بهره‌مند شوید.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص