درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - درگیری لفظی

باسلام بنده بازشسته نیروهای مسلح بودم به علت مشکلات اعصاب و روان بازنشست شده ودرحکمم معلول زدند چند وقت پیش درگیری لفظی داشتم چنتا دشنام به طرف دادم اواز من شکایت کرده وقاضی 60 ملیون جریمه 90 ضربه شلاق وحکم جلب برایم زده دربازداشتگاه بودم حالم خراب شد به بیمارستان فرستادنم با دستبند درهر صورت بود از بیمارستان فرار کردم ایا میتوانند با بنده که 15 سال درگیر این بیماریم وبالای ده بار بستری بود چنین کاری بکونند

پاسخ ها

90 ضربه شلاق بنظر میرسد مصداق قانون نباشد و اعتراض متصور است

سلام و احترام
اگر فقط توهین ساده بوده، اصل مجازات معمولا جزای نقدی است و حکم شلاق سنگین محل اعتراض دارد؛ مگر اینکه الفاظ شما قذف یا نسبت ناموسی محسوب شده باشد. درباره بیماری اعصاب و روان، باید درخواست ارجاع به پزشکی قانونی، توقف یا تعویق اجرای مجازات و رسیدگی به وضعیت روانی بدهید. بیماری روانی به تنهایی حکم را از بین نمی برد، ولی اگر هنگام رفتار، جنون یا فقدان اراده ثابت شود، مسئولیت کیفری متفاوت می شود  فرار از بازداشتگاه یا بیمارستان هم خودش می تواند پرونده جداگانه ایجاد کند، پس بهتر است سریع از طریق وکیل برای معرفی خودتون و توقف اجرای حکم اقدام کنید

سلام حکم قطعی لازم الاجرا خواهد بود   اگر شما دلیل جدید دارید شما می توانید درخواست اعاده دادرسی و اعمال ماده  ۴۷۷ خلاف بین شرع را مطرح نمایید 

اگر نسبت به حکم صادره اعتراضی دارید اقدام کنید

سوالات مرتبط

وکلای متخصص