درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - شکایت از بازپرس پرونده

سلام بنده در یک دعوای دسته جمعی شرکت داشتم و از ناحیه سر مورد اسیب قرار گرفتم و به کلانتری رفتم و یک نفر دیگه هم که از ناحیه چشم اسیب دیده بود به کلانتری آمد و گفت من زدم توی چشمش، وقتی پیش بازپرس مارو بردند من رو به زندان انداختند به صورت بازداشت موقت و طرف رو ازاد کردند که بره دنبال معالجه و الان طرف معالجه شده، الان میخوام بدونم وقتی دعوا دسته جمعی بوده چرا باید یه نفر بره زندان و با وثیقه ازاد شه اما طرف مقابل ازاد شه بدون هیچ وثیقه ای؟

پاسخ ها

سلام   با توجه به اینکه دعوای دسته جمعی بوده است شاکی باید با ارائه دلایل اثبات نماید که اسیب به چشم ایشان توسط شخص شما صورت گرفته است 

قاضی از استقلال رای برخوردار است لذا اعتراض به رای ایشان ممکن است و در صورت تخلف یا جرم، شکایت از طریق دادسرای انتظامی قضات مطابق ادله متصور است

سلام.
صرف اینکه شما بازداشت شده اید و طرف مقابل آزاد شده، به تنهایی دلیل تخلف بازپرس نیست؛ چون قرار تامین برای هر متهم جداگانه و بر اساس شدت اتهام، دلایل، نوع آسیب، احتمال فرار یا تبانی صادر می شود. اگر قرار بازداشت یا وثیقه را نامتناسب می دانید، درخواست تبدیل یا تخفیف قرار بدهید و در صورت رد، اعتراض کنید.

 با سلام باید ثابت شود که چه شخصی این کار را انجام داده با توجه به اینکه دسته جمعی بوده و تعداد بودند این نکته باید اثبات شود 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص