طبق قانون تملک آپارتمانها، مدیر ساختمان به تنهایی حق تعیین مبالغ دلخواه را ندارد و هرگونه هزینه برای استفاده از مشاعات نظیر سالن اجتماعات باید به تصویب مجمع عمومی مالکان رسیده یا در اساسنامه ساختمان پیشبینی شده باشد. این مبالغ معمولاً تحت عنوان هزینههای نگهداری، نظافت و استهلاک تعیین میشوند و اگر مصوبه قانونی پشتوانه آن باشد، ساکنین ملزم به پرداخت هستند اما در غیر این صورت، مدیر نمیتواند شخصاً و بدون تایید اکثریت مالکان چنین مبلغی را تحمیل کند. چنانچه شما به این مبلغ معترض هستید، میتوانید درخواست مشاهده صورتجلسه مجمع عمومی را داشته باشید و در صورت عدم وجود مصوبه، این تصمیم از نظر قانونی فاقد اعتبار و غیرقابل اجراست.