مشاوره حقوقی رایگان - مطالبه وجه

با سلام یکی از مشتریام از بنده انگشتر نقره فیروزه نگین مربعی سفارش داد , بنده اشتباهی براش نگین بیضی فرستادم . البته ایشون بهم گفتن و متوجه شدم و بهشون گفتم براتون دوباره میسازم ولی یک مقدار زمان میره . حالا بعد از یک هفته بهشون پیام دادم کار سفارشیتون آمادست , محصول اشتباهی رو بفرستید تا تعویض کنم ولی ایشون گفتن منصرف شدم و پول رو عودت بدید و حتی تهدید کردن به شکایت . بنده الان باید چیکار کنم ؟ چون کارشون ساخته شده

پاسخ ها:


در این شرایط، طبق اصول مشتری‌مداری بهتر است با آرامش توضیح دهید که به دلیل سفارشی بودن محصول و صرف هزینه برای ساخت مجدد، امکان لغو کامل وجود ندارد اما برای جبران تأخیر، می‌توانید هدیه‌ای کوچک یا تخفیف روی خرید بعدی به ایشان ارائه دهید. اگر اصرار به شکایت دارند، محترمانه یادآور شوید که شما در حال رفع خطا بوده‌اید و آماده ارسال کالای صحیح هستید، اما در نهایت برای جلوگیری از حاشیه و حفظ اعتبار برندتان، گاهی پذیرش مرجوعی و بازگشت وجه (حتی با کسر هزینه جزئی) هوشمندانه‌ترین راه برای پایان دادن به این تنش است. سعی کنید در یک تماس تلفنی صمیمانه اعتمادشان را جلب کنید، چرا که در فضای کسب‌وکارهای کوچک، رضایت مشتری حتی در صورت ضرر مالی کوتاه‌مدت، در بلندمدت به نفع شما خواهد بود.

18:46:05   1404/9/26

سوالات مرتبط

فروش اینترنتی
با سلام بنده فروش اینترنتی در اینستاگرام دارم به طور همکاری با تولیدکننده ها ( تولیدی ها کفش رو مستقیم ارسال میکنند) شخصی از بنده خرید کرده کفش به دستش رسیده است و سایز مثل این که اشتباه شده ایشون در ...
خرید از کانال تلگرامی
با سلام بنده از یک کانال تلگرامی یک گلیم خریدم پولش رو هم که حدود 2 میلیون بود کامل واریز کردم الان که پیک آورده میبینم طرح درسته اما رنگ متفاوت هستش و فروشنده هم قبول نمیکنه که اشتباه کرده. آدرسی هم ...
ارسال کالای اشتباهی
سلام. بنده یک پوتین از یک پیج فروشگاه اینستاگرامی گرفتم و یک مدل پوتین اشتباهی برای من فرستادن و بهشون اطلاع دادم و گفتن که اشتباه شده و به علت بالا رفتن قیمت همان مدل فقط میتوانید مرجوع کنید و مبلغ ر...
خرید اینترنتی
سلام. یک هفته پیش خرید اینترنتی کردم و شلوار خریدم. بعد از 1 هفته واسم تی شرت فرستاده و پاسخگو نیس. چجوری میتونم شکایت کنم؟...
خرید با حکمت کارت
از یک فروشگاه لوازم یدکی خودرو لوازم خریدیم با استفاده از حکمت کارت فروشنده هم اجناس اونی که ما میخواستیم بعد 4روز برای ما نفرستاده واشتباه فرستاده آیا می‌شود جلوی این خرید را گرفت...