مشاوره حقوقی رایگان - نحوه پیگیری عدم واریز بیمه تامین اجتماعی در فواصل زمانی بین اشتغال به کار

درود و احترام ، ضمن سپاسگزاری از اینکه وقت خود را در اختیار من قرار می دهید، اینجانبه یکی از کارکنان شاغل در یکی از مناطق شهرداری تهران بوده که از تاریخ 1372/08/18 در آن شهرداری استخدام و مشغول به کار شدم و بیمه تامین اجتماعی هم از ابتدای فعالیت کاری برایم واریز می گردید و لیکن از اول فروردین ماه 1374 لغایت 1375/09/30 به لحاظ انعقاد قراردادی اجباری تحت عنوان روزمزد ، دیگر برایم بیمه واریز نگردید و بعد از آن هم یعنی از 1375/10/01 لغایت تاکنون که در آستانه بازنشستگی می باشم حق بیمه واریز گردیده است و چندین سال هم هست که رسمی شهرداری تهران شده ام و همچنان بیمه تامین اجتماعی به صورت مستمر برایم واریز گردیده که در بیمه، سنوات خدمتی بیمه پرداختی قابل رویت بوده و با توجه به اینکه اینجانب قطع همکاری با آن شهرداری از ابتدای اشتغال به کار تاکنون ننموده ام و علیرغم وقفه در پرداخت بیمه از سوی کارفرما در تاریخ های فوق ، قبل و بعد از آن نیز بیمه مذکور واریز گردیده است. می خواستم ببینم می توانم مدت زمان مذکور را بر علیه آن شهرداری به بازرسی بیمه تامین اجتماعی شکایت کنم تا بدینوسیله آن مدت هم جزو سنوات کل خدمت و بیمه محسوب گردد و درخواست بازنشستگی را اجرایی کنم. علی ایحال آیا با توضیحات ارایه شده ماده یا راهکار قانونی برای احقاق حق اینجانب در بیمه وجود دارد تا نسبت به اعاده سنوات بیمه ای فوق الاشاره از شهرداری ( کارفرما ) اقدام نمایم و اگر امکان پیگیری آن، زمان طولانی سپری گردد یا عدم امکان پیگیری و حصول نتیجه آن از مجاری قانونی وجود ندارد و یا اینکه پس از انجام مراحل آن، شهرداری نسبت به پرداخت آن استنکاف نماید و همکاری لازم را نکند و آن را منوط به قرارداد روزمزد قبلی نموده و خود را از انجام این حق مبرا بداند چکار باید بکنم و یا اینکه امکانی هست تا خودم در صورت عدم پرداخت حق بیمه ، مبلغ آن را از زروق قانونی پرداخت کنم و این مدت سنوات خدمت را احیا و به سنوات خود اضافه کنم. واقعیت میخواهم باتوجه به پایان سال بازنشستگی در کوتاهترین زمان ممکن این کار را به نتیجه برسونم. سپاس

پاسخ ها:


سلام لازم و احتیاج می‌باشد که مدارک و اسناد مرتبط با موضوع مطروح به رؤیت برسند تا بعد از بررسی و تحلیلِ کامل آنها، اقدام مناسب را در دستور کار خویش قرار بدهید.

18:01:18   1404/9/13

سوالات مرتبط

وزارت کار
با سلام بنده در کارگاهی کار میکنم از سال 97 کار میکنم تا الان نه بیمه کرده نه مزایا امسال میخواد قرارداد امضا کند از سال جدید 99 حقوق را دستی پرداخت میکند بنده را راهنمایی کنید مرخصی در سال 10روز ساعت...
دریافت دیه و حق خسارت بدنی
با سلام.بنده در تاریخ 1395/11/12 در محل کارخانه دچار یک حادثه شدم که به علت شکسته شدن یه قطعه آچار آلن سایز 12 که بین دو جک گیر کرده بود و پرتاب شدن و اصابت به سمت راست گردن اینجانب،به بیمارستان اعزام...
بیمه واریزی شرکت
با سلام و خسته نباشید من تا اخر برج 1 سال 99 در یک شرکت کار میکردم ... روز ششم برج 2 رفتم بیمه درخواست بیمه مشاغل ازاد دادم و فرم پر کردم که بیمه خودم را از برج 2 واریز کنم. شرکت قبلی همیشه یک ماه بعد...
شکایت از کارفرما
سلام بنده با خانومم واسه یه خانواده 4 ساله کار می‌کنیم خانومم پرستار بچشه منم راننده خانوادشون ولی طی این چند سال به هر بهانه ای بیمه واسمون رد نکرده الان میتونم ازش شکایت کنم یا نه ؟...
الزام به دادن رضایت نامه علیرغم اجرای ناقص اجراییه توسط اجرای احکام؟؟؟؟
با سلام. مدتی کارمند شرکتی بودم و حقوق و بیمه ام را پرداخت نکردند. پس از شکایت به اداره کار شرکت محکوم به پرداخت حقوق بنده و واریز حق بیمه به استناد ماده 148 قانون کار گردید. پس از یکسال دوندگی و مسدو...