مشاوره حقوقی رایگان - خرید اینترنتی

شکایت از فروشگاه از طریق داوری اینماد به دلیل عدم تحویل کالا با قیمت اشتباه با سلام و احترام، مشکل حقوقی بنده در خصوص عدم ایفای تعهد یک فروشگاه اینترنتی به نام ... است. این فروشگاه دارای نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) بوده و پرونده شکایت در حال حاضر در مرحله داوری در سامانه اینماد قرار دارد و منتظر رأی نهایی هستیم. خلاصه پرونده: در تاریخ 14 آپریل 2025 (25 فروردین 1404)، یک عدد کیبورد گیمینگ را به قیمت 1,990,000 تومان خریداری کردم. فروشگاه با تعهد تحویل 35 روزه، پس از گذشت بیش از 4 ماه و ارائه بهانه‌های متعدد و کذب، از تحویل کالا خودداری کرده است. دلیل اصلی این امتناع، طبق اقرار خودشان، افزایش قیمت تمام شده کالا برایشان بوده است. شرح وقایع به ترتیب تاریخ: قرارداد و تأیید قیمت: در تاریخ 14 آپریل، خرید با قیمت 1.9 میلیون تومان نهایی شد. 19 روز پس از خرید (در تاریخ 4 می)، بنده از طریق یک حساب کاربری دیگر و به صورت ناشناس، مجدداً قیمت را از پشتیبانی فروشگاه استعلام کردم و ایشان صراحتاً تأیید کردند که «قیمت تو سایت درسته». این مدرک نشان می‌دهد قیمت اعلامی، یک اشتباه لحظه‌ای نبوده است. فرآیند 4 ماهه فریبکاری و بهانه‌های متناقض: پس از اتمام مهلت اولیه، فروشگاه به مدت 4 ماه به صورت سیستماتیک با بهانه‌های متغیر از تحویل کالا سر باز زد. این بهانه‌ها به ترتیب شامل موارد زیر بود: تأخیر کلی، جنگ، بسته بودن پروازها و ارسال با لنج، و در نهایت قول دروغین "اجناس رسیدن و در حال پست هستن". اقرار نهایی و کشف حقیقت: در تاریخ 18 آگوست، فروشگاه در مکالمات واتس‌اپ رسماً اقرار کرد که دلیل اصلی عدم ارسال، افزایش قیمت کالا در "استوک جدید" است و به همین دلیل خواستار بازگرداندن وجه هستند. فرآیند داوری و اقدامات غیرقانونی فروشگاه: پس از ارجاع پرونده به داوری، فروشگاه در دفاعیه رسمی خود ادعا کرد که قیمت اولیه «اشتباه در قیمت‌گذاری با کسری یک صفر» بوده است. بنده در پاسخ، با ارائه مدارک فوق (به خصوص تأییدیه قیمت پس از 19 روز)، دفاعیه ایشان را رد کردم. در اقدامی غیرقانونی و در حالی که پرونده تحت رسیدگی داور بود، فروشگاه به صورت یک‌طرفه سفارش بنده را در وب‌سایت خود "لغو" کرد. مدارک کلیدی موجود: فاکتور خرید. قوانین سایت فروشگاه (تعهد به تحویل 35 روزه). اسکرین‌شات تأییدیه قیمت توسط فروشگاه (19 روز پس از خرید). تاریخچه کامل چت‌ها و فایل‌های صوتی شامل تمام بهانه‌ها و اقرار نهایی. دفاعیه رسمی فروشگاه در سامانه اینماد. لایحه دفاعیه متقابل بنده. اسکرین‌شات لغو یک‌طرفه سفارش در حین فرآیند داوری. یک ویدیوی کامل که تمام این مدارک را به ترتیب زمانی نمایش می‌دهد. سوال اصلی از شما: با توجه به اینکه فروشگاه با تأیید مجدد قیمت پس از 19 روز، عملاً ادعای «اشتباه» خود را باطل کرده و با 4 ماه فریبکاری و اقرار نهایی، سوء نیت خود را اثبات نموده است، موضع بنده برای الزام ایشان به تحویل کالا (ایفای عین تعهد) چقدر قوی است؟ آیا دفاعیه «اشتباه در قیمت» در برابر این حجم از مدارک، در داوری یا مراجع قضایی بالاتر اعتباری دارد؟ با سپاس از وقتی که می‌گذارید.

پاسخ ها:


سلام
موضع شما برای الزام به ایفای تعهد قوی است؛ تأیید دوباره قیمت، گذشت مهلت، و اقرار به امتناع به دلیل گرانی، ادعای «اشتباه» را تضعیف می کند. اگر داوری نپذیرفت، دادخواست الزام به تحویل یا فسخ با خسارت دهید.

21:53:11   1404/6/17

با توجه به تأیید قیمت توسط فروشگاه پس از ۱۹ روز، ارائه اسکرین‌شات‌ها، مکالمات، و اقرار نهایی فروشگاه، موضع شما برای الزام به تحویل کالا بسیار قوی است و دفاعیه «اشتباه در قیمت» عملاً فاقد اعتبار حقوقی محسوب می‌شود.

در داوری اینماد یا مراجع قضایی، مدارک شما نشان‌دهنده سوءنیت و نقض تعهد قراردادی است و شانس صدور رأی به نفع شما بسیار بالاست

 

02:39:10   1404/6/19

سوالات مرتبط

عدم ارسال کالا در خرید از پیج اینستاگرام
سلام. من از یک پیج اینستاگرامی پارچه خریدم از 18 ابان که واریز کردم هی به من گفتن ارسال کردیم بهشون گفتم حداقل کد بدین چند بار تماس گرفتم با لحن طلبکارانه به من گفتن میفرستم کد ولی نفرستادن گفتم پولم ...
کلاهبرداری یا خیانت در امانت
با سلام من مبلغی رو برای ساخت مبل به حساب شخصی واریز کردم که ده روز بعد بهم مبل رو تحویل بده همه پول رو هم واریز کردم. بعد از ده روز مبل رو تحویل نداد هر وقت زنگ زدم وعده چند روز بعد رو داد. و یک ماه ...
عدم تحویل پارچه مبلی
سلام من 6ماه پیش پارچه کاورمبلی دادم بدوزند و بعد سه ماه که آوردن دیدم کوچیک دوخته گفت میبرم درست میکنم حالا 3ماهه برده هرچی تماس میگیرم جواب نمیدهد به کارگاهش هم زنگ زدم امروز و فردا میکنند به کجا شک...
عدم تحویل مبل خریداری شده
با سلام دی ماه امسال نمایشگاه بین المللی مبلمان در شهرمان برگزار شد. ما از غرفه ای مبل خریداری کردیم و روی فاکتور قید شد تاریخ تحویل بیست روز دیگر و پنج میلیون بیعانه دادیم که در نمایشگاه بیعانه کشی...
عدم تحویل کالا بعد از واریز وجه
من از شرکتی یک دستگاه خودپرداز خریدم و برای راه اندازی خودپرداز نیاز به یک دستگاه برق اضطراری داشتم و مدیر این شرکت ادعا کردند که می توانند این دستگاه را برای من تهیه کنند و شماره حساب شخص دیگری را که...