مشاوره حقوقی رایگان - کلاهبرداری اینترنتی

سلام و وقت بخیر، حدود 10 روز پیش از یک وب‌سایت فروشگاهی به نام ...... واقع در مشهد، یک دستگاه تلفن همراه نوکیا 130 به مبلغ 1/739/000 تومان (یک میلیون و هفتصد و سی و نه هزار تومان) خریداری کردم. پس از پرداخت از طریق درگاه اینترنتی، فاکتور خرید، شماره پیگیری و شماره سفارش برایم صادر و همچنین پیامک تأیید ارسال شد. طبق اطلاعات مندرج در وب‌سایت فروشگاه، سفارش باید ظرف 24 تا 48 ساعت پس از پرداخت ارسال می‌شد؛ اما با گذشت بیش از 10 روز، نه کالایی دریافت شده و نه پاسخگوی تلفن پشتیبانی درج‌شده در سایت یا پیام‌های شبکه‌های اجتماعی بوده‌اند. پس از بررسی در شبکه‌های اجتماعی و جستجوی نظرات سایر کاربران، متوجه شدم این وب‌سایت با وجود داشتن نماد اعتماد الکترونیکی (ای‌نماد)، با فریب و سوء‌استفاده از اعتماد مشتریان، اقدام به کلاهبرداری و دریافت وجه بدون تحویل کالا می‌کند. همچنین متوجه شدم که من تنها قربانی این اتفاق نیستم و افراد زیادی در شرایط مشابه، با گذشت چند هفته، نه کالا دریافت کرده‌اند و نه پاسخ مناسبی از فروشنده گرفته‌اند. با توجه به موارد فوق و وضعیت موجود، درخواست دارم راهنمایی فرمایید چگونه می‌توانم به صورت قانونی حق و حقوق خود را مطالبه و وجه پرداختی را همراه با هزینه‌های دادرسی بازپس گیرم. لازم به ذکر است که محل سکونتم اصفهان است.

پاسخ ها:


درود و وقت بخیر، با توجه به عدم تحویل کالا و تخلف فروشگاه، می‌توانید با تنظیم شکواییه کیفری بابت کلاهبرداری در دادسرای محل سکونت خود یا محل فعالیت فروشگاه اقدام و درخواست استرداد وجه و هزینه‌های دادرسی نمایید همچنین شکایت خود را در سامانه طرح شکایت الکترونیکی نماد اعتماد الکترونیکی ثبت کنید و پیگیری نمایید، امید وارم پاسخ کمکی هرچند کوچک بشما بوده باشه و در پناه ایزد متعال باشید

 

 

04:08:07   1404/4/13

سوالات مرتبط

وکلای متخصص