مشاوره حقوقی رایگان - تاسيس دفاتر خدمات قضايی

سلام؛ من متقاضی تاسیس دفتر هستم؛ یک سوال واسم پیش اومده؛ در خصوص تمام فعالیت هایی که تو دفتر اتفاق میفته توسط کارمند مانند ثبت دادخواست یا لایحه یا ثبت نام ثنا یا ویرایش ثنا و غیره؛ گویا تمام مسئولیتش با مدیر دفتر هستش و کارمند مسئولیتی نداره؟

پاسخ ها:


در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، مسئولیت نهایی کلیه اقدامات انجام‌شده با مدیر دفتر است، حتی اگر توسط کارمند انجام شود. کارمند به‌عنوان نماینده مدیر عمل می‌کند و در صورت بروز تخلف، پاسخ‌گویی اولیه با مدیر دفتر خواهد بود. با این حال، در صورت اثبات عمد یا تقصیر کارمند، امکان پیگرد انضباطی یا کیفری وی نیز وجود دارد. برای آگاهی از حدود دقیق مسئولیت‌ها، مشاوره با وکیل یا مراجعه به آیین‌نامه دفاتر قضایی توصیه می‌شود.

00:04:00   1404/4/8

امکان بروز مشکل برای هر دو وجود دارد 

13:28:22   1404/4/9

سوالات مرتبط

عدم ارسال شکواییه توسط دفتر خدمات قضایی
آیا ممکن است که شکواییه ای که دارای کد رهگیری هست از طریق دفتر خدمات قضایی ارسال نشده باشد ؟...
مسئول دفاتر قضایی
شکایت در دفتر خدمات قضایی ارایه دادم مراحل کار تکمیل و پرداخت انجام دادم . لیکن متوجه شدم بعد مدتی که دادخواست من اصلا توسط خدمات قضایی ارسال نشده . به اتحادیه آنها مورد را گزارش هم تلفنی هم اینترنتی ...
تاسیس دفتر خدمات قضایی
سلام..تاسیس دفتر خدمات قضایی یکی از شرایطش گفته شده 5 سال سابقه کار قضایی مرتبط این یعنی چی؟؟ 5 سال در دفتر اسناد مشغول به کار بودن یا دفتر خدمات قضایی جزو سابقه واسه تاسیس میتونیم استفاده کنیم؟...
شکایت از دفتر خدمات قضایی
همسرم 4بار هست که شکایت کرده ولی دفتر خدمات قضایی شهرمون همش نادیده میگیرد و جواب درستی نمیدهد ..‌‌میخواهم از این دفتر شکایت کنم ....لطفا راهنمایی بفرمایید..‌باتشکر...
شکایت
اگر کسی به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کند و از کسی شکایت کند و اون شخص دیگر در همان زمان در دادسرا پرونده باز نداشته باشد و پرونده هایش در دادسرا مختومه شده باشه (حال منع تعقیب و یا جلب به دادرسی) و پرو...