مشاوره حقوقی رایگان - فریب

سلام بابت موضوعی واحد ارتباطات مردمی قوه قضاییه شکایت کردم، چون قاضی شهر خودمون تخلف میکرد و گزارش و رای دروغ صادر میکرد. وقتی زمان رسیدگی رسید کارمند اتاق 109 برای اینکه کارم انجام نشه گفت که چند هفته ای بعد رای صادر میشه، وقتی موضوعو به قاضی گفتم فهمیدن که اتاق 109 حرف غیرواقعی زدن، گفتن از کارمندش بخوام برای توضیح برن پیششون. کارمند اتاق 109 نرفتن در عوض کمی اینور اونور رفتن به من گفتن دیدم از مسیر امدید کارتون راه انداختم الان کارتون را میندازم، چن دقیقه بعد میتونید نتیجه رو بگیرید، چن دقیقه بعد در سیستم نوشتن که پروندم به شهر خودمون ارجاع شده در حالی که بابت همین موضوع شاکی بودم، گفتن که تخلف در قضاوت تکرار نمیشه و زیر نظر انها در مورد کارم تصمیم گیری میکنن تا تخلف صورت نگیره. اتاق 109 و قاضی میدونستن که اگر کارم اونروز را نیفته چن ماه طول میکشه و نمیتونم پیششون برگردم. با این سخن به شهرمون امدم و اتاق 109 گفتن که همین فردا میتونید برید پیش رییس وقت بگیرید و صحبت کنید مشکل برطرف بشه، وقتی به شهرمون امدم دیدم که 109 منو قول زدن نه تنها زیر نظرشون کاری انجام نمیشد بلکه وقت ملاقات هم تا 1 ماه بعد نمیدادن شعبه هم به رییس گزارش دروغ فرستادن، زمانی که زمان ملاقات هم رسید در دادگستریو بستن و اجازه ندادن ملاقات کنم و گفتن در حال بررسیه .امکانش هست پروندم اصلا به دست رییس نرسه و قاضی قبلی همان سخنان قبلی یا بخشیشو انتشار بدن.

پاسخ ها:


خیر بعید به نظر می‌رسد

21:43:19   1404/2/29

متأسفم از شرایط دشواری که با آن مواجه هستید. به نظر می‌رسد شما با چالش‌های جدی در فرآیند رسیدگی به شکایت خود مواجه شده‌اید، از جمله عدم شفافیت، تأخیرهای غیرمنطقی و احتمالاً تخلفات اداری. در اینجا راهکارهایی پیشنهاد می‌شود که می‌تواند به شما کمک کند: 1. تجدید نظرخواهی یا اعتراض به رأی اگر رأی صادره به شهر شما ارجاع شده و شما به آن اعتراض دارید، می‌توانید در مهلت قانونی (معمولاً 20 روز از تاریخ ابلاغ) درخواست تجدیدنظر دهید. این درخواست باید به دادگاه تجدیدنظر استان تقدیم شود. اگر مهلت قانونی گذشته، می‌توانید با استناد به ماده 426 قانون آیین دادرسی کیفری (برای پرونده‌های کیفری) یا مواد مشابه در آیین دادرسی مدنی، درخواست اعاده دادرسی یا تجدیدنظر خارج از مهلت کنید (در صورت وجود شرایط قانونی مانند کشف مدارک جدید یا تخلف قاضی). 2. شکایت از تخلفات قضایی و اداری شکایت به دیوان عالی کشور: اگر قاضی تخلف کرده باشد (مثل صدور رأی خلاف قانون)، می‌توانید از طریق سامانه دیوان عالی کشور (www.dastour.ir) یا دفاتر دیوان، شکایت خود را ثبت کنید. شکایت به سازمان بازرسی کل کشور: این سازمان ناظر بر عملکرد قضات و دستگاه قضایی است. می‌توانید از طریق سایت www.bazresi.ir شکایت خود را ارائه دهید. شکایت به دادسرای انتظامی قضات: در صورت تخلف قاضی (مانند تأخیر غیرموجه یا صدور رأی خلاف واقع)، این دادسرا می‌تواند بررسی کند. از طریق دادگستری استان یا سامانه ثنا (www.sana.ir) اقدام کنید. 3. پیگیری از طریق نهادهای نظارتی ستاد حقوق بشر قوه قضاییه: اگر احساس می‌کنید حقوق شما نقض شده، از طریق سایت www.humanrights-iran.ir تماس بگیرید. مرکز رسیدگی به تخلفات قضایی: برخی استان‌ها دارای این مرکز هستند. از طریق دادگستری استان می‌توانید درخواست بررسی دهید. فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی (107): اگر با ممانعت فیزیکی یا اداری مواجه شدید (مانند بسته بودن دادگستری)، می‌توانید به کلانتری محل اطلاع دهید. 4. مستندسازی و جمع‌آوری مدارک تمام مکاتبات، نامه‌ها، تاریخ‌های مراجعه و پاسخ‌های دریافتی را مستند کنید (ترجیحاً به صورت تصویر یا فیلم). اگر کارمندان یا قضات قول شفاهی داده‌اند، تاریخ و ساعت آن را یادداشت کنید و در صورت امکان، شاهد بگیرید. اگر در سامانه‌های الکترونیکی قضایی (مثل ثنا) تغییری ایجاد شده، از صفحه مربوطه اسکرین‌شات بگیرید. 5. درخواست وکیل تسخیری اگر توان مالی استخدام وکیل را ندارید، می‌توانید از اداره حقوقی دادگستری درخواست وکیل معاضدتی (رایگان) کنید. این درخواست معمولاً در خود دادگستری یا از طریق سامانه ثنا ممکن است. 6. تماس با دفاتر حمایتی معاونت اجتماعی قوه قضاییه: برخی استان‌ها دفاتری برای حمایت از افرادی دارند که در فرآیند قضایی با مشکل مواجه شده‌اند. از طریق دادگستری استان می‌توانید جویا شوید. انجمن‌های مردمنهاد حقوقی: برخی NGOهای فعال در حوزه حقوق شهروندی می‌توانند راهنمایی کنند. 7. ارسال نامه به مراجع بالاتر اگر در سطح استان پاسخ نگرفتید، می‌توانید نامه رسمی به ریاست قوه قضاییه یا دفتر رهبری ارسال کنید. معمولاً این نامه‌ها به بخش‌های مربوطه ارجاع می‌شوند. نکته مهم: اگر احساس می‌کنید جان یا امنیت شما در خطر است، می‌توانید به دادسرای امنیت یا نیروی انتظامی اطلاع دهید. از درگیری مستقیم با کارمندان یا قضات خودداری کنید و تمام ارتباطات را مکتوب کنید. اگر نیاز به کمک در تنظیم شکایت یا نامه دارید، می‌توانید مشخصات دقیق‌تر (بدون ذکر نام افراد) را ارائه دهید تا راهنمایی کنم.

12:41:39   1404/2/24

از واحد حفاظت اطلاعات قوه قضاییه مستقر در دادگستری کل استان خود پیگیری کنید

12:17:50   1404/2/24

از طریق سازمان بازرسی کل موضوع را پیگیری کنید

10:01:43   1404/3/8

سوالات مرتبط

تخلف قاضی دادگاه
با سلام سه تا پرونده در یکی از شعبه های حقوقی دارم ( خوانده هستم ) ..و در شهرستان حضور دارم .... هر سه مورد برای .. اعتراض به ثبت ملک بنده ..بوده .... مشکلی که هست .. 17 ماهه هر سه تا پرونده رو خواب...
محرز شدن تخلف قاضی
سلام ازدادسرای انتظامی این پیامک رسیده ... رسيدگي انتظامي در اين دادسرا خاتمه پذيرفته و پرونده شما   به کلاسه  …….306 ضمن تشخيص تخلّف به جهات قانوني منجر به صدور تعليق تعق...
اعمال ماده 30 قانون نظارت بر رفتار قضات مطابق اصل 171 قانون اساسی
با سلام وعرض ادب سوالی که مطرح است اینکه؛ در صورتیکه در دادسرای انتظامی قضات تخلف قاضی پرونده به لحاظ قانونی محرز و منجر به صدور قرار تعلیق تعقیب گردد آیا اعمال ماده 30 قانون نظارت بر رفتار قضات مقدور...
شکایت از قاضی
با سلام در پرونده ام دو قاضی مرتکب تخلف شده اند برای شکایت به دادسرای انتظامی قضات لازمه جدا گانه از هر یک شکایت کنم یا یک شکواییه بر علیه هردو ایرادی نداره. متشکرم...
تخلف قاضی
با سلام و احترام. در جلسه رسیدگی به اعسار مدیر دفتر شعبه اظهارات طرفین و شود را ضبط نمود بدون اینکه شهادت بگیرد؛ جلسه هم در دفتر شعبه برگزار شد که افراد متفرقه آنجا تردد می کردند و مدیر دفتر همزمان به...