مشاوره حقوقی رایگان - مطالبه خسارت یا اصل کالا به علت تدلیس

با سلام و احترام بنده اخیرا یک عینک با اسم برندی معروف را با توکه به قیمت مناسبی که داشت از یک فروشگاه اینترنتی با نیت هدیه دادن به یکی از دوستانم تهیه کردم. بعد از ارسال محصول متوجه شدم که برخلاف تبلیغات فروشنده عینک فیک هست و بعد از اطلاع وی اعلام کرد که میتوانم عینک را مرجوع کنم سوال من این هست که آیا میتوانم درخواست کنم که یا اصل آن برند و اوریجینالش را با همان مبلغ اولیه به من تحویل دهد یا ما به تفاوت مبلغش را به من پرداخت کند؟ چون من با توجه به محدودیت زمانی و نیت قبلیم که اتفاقا قبل از خرید به فروشنده هم مکتوب اطلاع داده بودم که قصد هدیه دادنش را دارم ، مجبور شدم با مبلغی بسیار بیشتر یک هدیه مناسب دیگر تهیه کنم .

پاسخ ها:


در صورت احراز تدلیس فسخ متصور است

09:50:35   1404/2/2

توافق شما خرید یک عینک اورجینال بوده که متاسفانه فیک تحویل داده . بله در این وضعیت تعهد مبنی بر تسلیم کالای خریداری شده انجام نشده و میتوان فروشنده را ملزم به تسلیم کالا طبق توافق کرد و اگر در توافق اشاره به زمان مطلوبی شده و ار این بابت خسارتی متوجه شما شده متوجه فروشنده خواهد بود .

20:40:51   1404/2/1

سلام اگر بابت گفته های خود ویس یا چت های رد و بدل شده دارید می توانید مبلغ را استرداد و عینک را برگردانید

09:46:13   1404/2/2

سلام در این شرایط، شما به عنوان مصرف کننده از حقوق قانونی برخوردار هستید که می‌توانید بر اساس قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و قانون تجارت الکترونیک اقدام کنید. در اینجا گزینه‌های ممکن و راهکارهای حقوقی شما توضیح داده می‌شود: 1. حقوق شما به عنوان مصرف کننده فروشنده موظف است کالای مطابق با توصیف و تبلیغات را ارائه دهد. اگر عینک ارائه‌شده اصل نبوده یا با مشخصات اعلام‌شده مغایرت دارد، این تخلف از تعهدات فروشنده محسوب می‌شود. طبق ماده 19 قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، اگر کالا مطابق با توافق یا توصیف فروشنده نباشد، شما حق دارید: فسخ معامله و دریافت کامل پول. دریافت کالای اصل با همان قیمت پرداختی. دریافت ما به التفاوت قیمت در صورت تمایل به نگه‌داری کالای غیراصل. 2. درخواست شما برای دریافت کالای اصل یا ما به التفاوت شما می‌توانید به صورت مکتوب (از طریق ایمیل یا پیام در پلتفرم فروشگاه) از فروشنده بخواهید: یا عینک اصل را با همان قیمت اولیه برای شما ارسال کند. یا تفاوت قیمت بین کالای اصل و تقلبی را به شما پرداخت کند. اگر فروشگاه ادعا کرده که کالا اصل است اما بعداً مشخص شده فیک است، این فریب مشتری محسوب می‌شود و می‌توانید به مراجع قانونی شکایت کنید. 3. اگر فروشنده همکاری نکرد چه باید کرد؟ شکایت به سامانه 123 سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان: این سازمان می‌تواند برای حل اختلاف و الزام فروشنده به جبران خسارت اقدام کند.

20:53:56   1404/2/1

سلام شما صرفاً می‌توانید کالا را مرجوع نمایید و پول خود را دریافت بفرمایید. به علاوه، اگر خسارتی نیز در این ارتباط دریافت کرده‌اید، از طریق دادگاه و قانونی، می‌توانید اقدام کنید.

13:23:16   1404/2/2

بله این امکان وجود دارد

09:12:54   1404/2/2

اگر زمان برای شما مهم نیست بله این امکان وجود دارد

20:27:43   1404/2/1

میتوانید برعلیه ایشان اقدام به طرح دعوی کنید

12:31:56   1404/2/4

خیر صرفا میتوانید مرجوع کنید

14:11:34   1404/2/2

سوالات مرتبط

کلاهبرداری
یک اجاق گاز صفحه ای... به من دادن ولی حالا فهمیدم اصل نیست و کلاه سر من گذاشتن شماره تماس ومشخصات واریز وجه را دارم می توانم به عنوان کلاهبرداری از شخص شکایت کنم...
جنس قلابی به جای جنس اصلی
سلام وقت بخیر من مدتی پیش ماشینم رو بردم پیش میکانیک تا دیسک و صفحه بزنه بعد از اینکه دیسکشو تعمیر کرد ماشین لرزش عجیبی گرفته چند باری ماشینو بردم پیشش میگفت کلاج ریگلاژ نیست بازم درست نشد اخرشم گفت ص...
فروش کالای تقلبی بدون کارتن
سلام بنده برای مانیتور ماشین به مغازه ای مراجعه کردم ایشان به اسم مارک ... گارانتی دار و شرکتی به من فروختن و چون دوربین فابریک خود ماشین کارخانه 5 ولت و ضبط اندروید ها 12 ولت تمام کسانی که پرسیده بو...
خرید کالا فیک به جای اصلی
سلام وقت بخر من از یک فروشگاه معتبر کفش خریدم و به اسم کفش اورجینال از کمپانی کانورس به مبلغ 3.5 به من فروختن چند ماه پیش و بعد که من اومدم خونه و qr کد کفش و کارتن کفش رو اسکن کردم چینی بالا اورد و ک...
دوره گرد کلاهبردار
از شخص دوره گردی یک جارو برقی و اجاق گاز صفحه ای مدل بوش خریدیم که بعد از باز کردن متوجه شدم وسایل اصلا بوش نیست و خیلی بی کیفیت و کار نمیکنند 9میلیون ازم پول گرفت وتنها شماره پلاک ماشینش رو دارم چ...