مشاوره حقوقی رایگان - شکایت از موبایل فروش بابت رجیستر مسافری اشتباه

درود برای فرزند من یک گوشی آیفون 11 از خارج کشور هدیه آوردند ولی متاسفانه بدلیل عدم آگاهی مسافر در فرودگاه ثبت نشد به همین دلیل به یک موبایل فروشی در مجتمع ...مراجعه کردیم که 10 میلیون تومان بابت پاسپورت و 4 میلیون بابت گمرک از من گرفت و ایشان از داخل گوشی کد IMEI رو برداشت و من هم عکس جعبه گوشی رو دادم به ایشان من اطلاعاتی در این زمینه نداشتم و قرار شد ثبت کند و رجیستر را انجام دهد بعد از مدتی یعنی از 6 فروردین 404 تا 18 فروردین طول کشید و ایشان مجددا در واتس آپ از من شماره IMEI گوشی را خواست و من هم فرستادم ، بعد یک کد فعالسازی برای من فرستاد که برای شماره روی جعبه بود نگو که این جعبه مطعلق به این گوشی نبود و به من هم گفت در سامانه همتا ثبت کن و این کار را کردم و وقتی به ایشان گفتم که نشد این آقا با خونسردی به من گفت شما شماره جعبه را دادی من هم ثبت کردم اشتباه از خودته ، خوب در جواب هم به ایشان گفتم پس چرا از گوشی عکس گرفتی و از من هم خواستی عکس بفرستم ، که در جواب ابراز داشتند که شما متضرر شدی به خاطر اشتباه خودت شما ثبت کن بعداً شاید راهی باشه درستش کنم ، یعنی کسی که همچین شغل حساسی داره نمیدونه که مشتری وقتی وارد مغازه میشه هیچ آگاهی نسبت به این مسائل ارتباطی ندارد و تمام کمال ایشان باید تمام موارد را به مشتری با دقت بالا اعلام کنه ؟ در ضمن بعداز همه اینها به من میگه گوشیتم از طرف اپراتور خارج کشور lock هست بعداز اینکه پول رو دادم، من باید چیکار کنم ایشان عملا از عدم آگاهی من سواستفاده کرده و یا عمدا یا غیر عمد و با بی‌دقتی یا هرچیزه دیگه به من ضرر زده طوری که هم پول رو دادم و هم نتیجه ای نگرفتم ، چیکار باید بکنم؟ ممنونم

پاسخ ها:


سلام 1. جمع‌آوری مستندات: رسید پرداختی: هرگونه رسیدی که بابت پرداخت 14 میلیون تومان به موبایل‌فروشی دریافت کرده‌اید را به دقت نگهداری کنید. این رسیدها مهم‌ترین مدرک برای اثبات پرداخت شما هستند. تصاویر: عکس‌هایی که از جعبه گوشی و گوشی برای موبایل‌فروش ارسال کرده‌اید را حفظ کنید. مکالمات: تمام پیام‌های رد و بدل شده در واتس‌اپ با موبایل‌فروش را بایگانی کنید. این مکالمات می‌توانند حاوی اطلاعات مهمی در مورد توافقات شما و اشتباهات رخ داده باشند. سایر مدارک: هر مدرک دیگری که مرتبط با این موضوع است، مانند اطلاعات ثبت‌نام در سامانه همتا یا هرگونه برگه یا فرمی که توسط موبایل‌فروش به شما داده شده است را جمع‌آوری کنید. 2. طرح شکایت: اتحادیه صنف فروشندگان تلفن همراه: اولین قدم، مراجعه به اتحادیه صنف فروشندگان تلفن همراه و طرح شکایت رسمی علیه این موبایل‌فروش است. اتحادیه موظف است به این شکایت رسیدگی کند و در صورت اثبات تخلف، اقدام به توبیخ یا جریمه متخلف نماید. سازمان تعزیرات حکومتی: اگر از طریق اتحادیه به نتیجه نرسیدید، می‌توانید به سازمان تعزیرات حکومتی مراجعه و شکایت خود را ثبت کنید. سازمان تعزیرات صلاحیت رسیدگی به تخلفات صنفی و گران‌فروشی را دارد و می‌تواند حکم به جبران خسارت شما بدهد. مراجع قضایی: به عنوان آخرین راهکار، می‌توانید از طریق مراجع قضایی (دادگاه) اقدام به طرح دعوی حقوقی علیه موبایل‌فروش نمایید. در این صورت، لازم است با یک وکیل مشورت کنید تا بهترین استراتژی قانونی را برای پیگیری پرونده خود انتخاب کنید. 3. اقدامات احتیاطی: عدم پرداخت وجه اضافی: تحت هیچ شرایطی مبلغ دیگری به موبایل‌فروش پرداخت نکنید، مگر اینکه از نتیجه‌بخش بودن اقدامات او مطمئن شوید. مشورت با متخصص: قبل از هرگونه اقدامی، با یک متخصص در زمینه رجیستری و تلفن همراه مشورت کنید تا از راهنمایی‌های او بهره‌مند شوید. مستندسازی تمام مراحل: تمام مراحل پیگیری شکایت خود را مستند کنید (تاریخ، نام افراد، خلاصه‌ای از مکالمات و غیره). این مستندات می‌توانند در مراحل بعدی رسیدگی به پرونده به شما کمک کنند.

00:28:41   1404/1/31

از صنف موبایل فروشی و تعزیرات پیگیر شو

13:41:30   1404/1/31

سوالات مرتبط

شکایت از موبایل فروش
سلام وقت بخیر من موبایلم را برای تعمیر به یک موبایل فروش دادم مرداد ماه بود قرار بود یک ماه تحویل بده این موبایل فروش مغازش را واگذار کرد حدود سه ماه و نیم امروز فردا کرد تا اینکه من 23 ماه پیش ازا...
شکایت از موبایل فروش بابت رجیستر مسافری اشتباه
درود برای فرزند من یک گوشی آیفون 11 از خارج کشور هدیه آوردند ولی متاسفانه بدلیل عدم آگاهی مسافر در فرودگاه ثبت نشد به همین دلیل به یک موبایل فروشی در مجتمع ...مراجعه کردیم که 10 میلیون تومان بابت پاس...