مشاوره حقوقی رایگان - تعویض و مرجوعی لباس

سلام وقت بخیر لباسی به عنوان کادو خریداری کردیم فروشنده گفت اگه کوچیک بود یکی دوروز بعد بیارید تعویض.برای تعویض ک رفتیم سایز موردنظر رو نداشتن گفتن یک هفته بعد کارای جدید میرسه ماهم قبول کردیم و لباس رو گذاشتیم مغازه بمونه فروشنده شماره تماسم رو گرفت که کارای جدید رسید خبربده.. هفته بعدش خودم تماس گرفتم هنوز کارای جدید نرسیده بود دوباره گفتن هفته بعد میرسه.. بازم صبرکردیم هفته بعدش حضوری رفتیم همچنان کارای جدید موجود نبود و 3باره موکول کردن به هفته بعدش.. بازم حضوری رفتیم ولی کارای جدید قیمت خیلی بالایی داشتن. قبول نکردیم که تعویض کنیم بدلیل قیمت بالا و گفتیم که هزینه رو مرجوع کنن و تقریبا یک ماه مارو معطل کرده بودن تا کار جدید برسه ..شاکی شدن و گفتن مرجوعی نداریم ولی بعدش بالاخره قبول کردن که هزینه رو واریز کنن اما همچنان 10 روزه که منتظریم هنوز واریز نکردن .. ممنون میشم اگه راهنمایی کنین

پاسخ ها:


مذاکره ، اظهارنامه و مطالبه قانونی

14:45:01   1403/12/23

اظهارنامه بدهید از طریق دفاتر قضایی و سپس دادخواست

15:09:00   1403/12/23

دادخواست مطالبه وجه واریزی دهید

13:34:57   1404/1/3

بدرود پرسشگر ارجمند؛ اولا، بر اساس قانون ، در صورت عدم تحویل کالا و تأخیر فروشنده در اجرای تعهد، مشتری حق دارد که درخواست بازگشت وجه خود را نماید. ثانيا، تأخیر مکرر فروشنده در تحویل کالا و عدم ارائه گزینه‌های مناسب جهت تعویض، می‌تواند به عنوان نقض شرایط قرارداد تلقی شود و مشتری می‌تواند بر اساس قانون از حق فسخ قرارداد بهره‌برداری کند. ثالثا، در صورت عدم همکاری فروشنده در بازگشت وجه، مراجعه به مراجع قانونی و شرکت‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان می‌تواند راهکار مناسبی برای احقاق حقوق شما باشد.

23:46:02   1404/1/1

سوالات مرتبط

عدم عودت چک در صورت مرجوع کردن کالا
سلام از واسطه خرید کردم نتونستم جنسو بفروشم چکو پاس کنم جنسو مرجوع کردم به همون واسطه که چکمو برام بگیره بیاره چنبار بهش گفتم گفت میگیرم میارم چن وقت پیش پیام اومد برام که روی همون چک اقدام کرده یه ش...
پس دادن کالای خریداری شده
من یک چرخ خیاطی سردوز استوک را نقداخریدم و کالا را تحویل گرفتم .پس از یک روز از خرید کالا متوجه شدم ان کالا برای نوع کار من مناسب نیست و از خرید کالا پشیمان شدم .همچنین به نظر می رسد کالا را گران خرید...
عدم بازگشت جنس
سلام وقت بخیر من دوجفت کتونی خریدم فردای اون روز متوجه شدم اینا اصلا ضد آب نیستن وقیمتشون رو هم گرون دادن الان به شاگرد مغازه میگه ما اصلا پس نمیگیرم واسرار میکنه من گفتم اینا ضد آب نیستن لطفاً راهنما...
برگشت کالا
سلام، وقت بخیر من کالایی خریدم و همان روزی که کالا تحویل داده شد، راضی نبودم و به فروشنده اطلاع دادم برای برگشت کالا فروشنده قبول نکرد ولی من با توجه به قانون 7 روز برگشت کالا ، کالا را برگشت زدم و کد...
پس دادن کالا
با سلام. من در سفر کالسکه کودکی از فروشگاهی خرید کردم و فاکتور هم گرفتم. در کمتر از یک ساعت بعد از بررسی داخل هتل بدلیل نامرغوبی کالاسکه و همچنین عملکرد دشوار و ناایمنی که کالاسکه داشت از خریدمون پشیم...