کلاهبرداری که نیست اگر تولیدی مبل هست متاسفانه همه چی با تاخیر رو به روست کمی صبر کنید انشالله تحویل میدن
اظهارنامه ارسال سپس در دادگاه صلح طرح دعوی الزام به انجام تعهدات کنید
شکایت کنید تا رسیدگی شود بهتر
که به نظر میاد، فروشنده به تعهداتش عمل نکرده و این حق شماست که پیگیری کنید. با توجه به شرایطی که گفتید، چند تا راه سریع برای پیگیری وجود داره: ارسال اظهارنامه رسمی: اولین و مهمترین قدم، ارسال یک اظهارنامه رسمی از طریق دفاتر خدمات قضایی به فروشگاه مبل هست. در این اظهارنامه، به طور واضح و دقیق قید کنید که: قرارداد خرید مبل با چه مشخصاتی (تاریخ، مبلغ، نوع کالا) بین شما و فروشگاه منعقد شده. فروشنده متعهد بوده که کالا رو تا چه تاریخی تحویل بده. فروشنده تا به امروز به تعهداتش عمل نکرده. شما خواستار تحویل فوری کالا یا استرداد مبلغ پرداختی به همراه جبران خسارت (به مبلغ 15-20 میلیون تومان یا مبلغ دقیق قابل اثبات) هستید. به فروشنده مهلت کوتاهی (مثلاً 48 ساعت یا 72 ساعت) برای انجام تعهداتش بدید و اعلام کنید که در صورت عدم انجام تعهدات در این مهلت، از طریق مراجع قانونی اقدام خواهید کرد. نکته: ارسال اظهارنامه به این دلیل اهمیت داره که یک سند رسمی مبنی بر مطالبه شما از فروشنده ایجاد میکنه و در صورت طرح دعوی در دادگاه، به عنوان مدرک قابل استناد خواهد بود. شکایت به اتحادیه صنفی مربوطه: به اتحادیه صنف درودگران و مبل سازان شهرتون مراجعه کنید و شکایت خودتون رو به صورت کتبی ثبت کنید. اتحادیه میتونه به عنوان یک واسطه، با فروشنده صحبت کنه و تلاش کنه مشکل رو به صورت مسالمتآمیز حل کنه. طرح شکایت کیفری (در صورت وجود سوء نیت): اگر شواهدی دارید که نشون میده فروشنده از ابتدا قصد فریب شما رو داشته و یا با وجود ناتوانی در تحویل کالا، اقدام به دریافت پول کرده، میتونید از طریق دادسرای عمومی و انقلاب، شکایت کیفری با عنوان "کلاهبرداری" یا "فروش مال غیر" مطرح کنید. نکته: برای طرح شکایت کیفری، باید مدارکی مثل قرارداد خرید، رسیدهای پرداخت وجه، اظهارنامه ارسالی و هر مدرک دیگهای که نشون بده فروشنده قصد فریب شما رو داشته، به دادسرا ارائه کنید. طرح دعوی حقوقی: اگر از طریق روشهای قبلی به نتیجه نرسیدید، میتونید از طریق دفاتر خدمات قضایی، دادخواست حقوقی با موضوع "الزام به ایفای تعهد" (یعنی الزام فروشنده به تحویل کالا) یا "استرداد وجه" (یعنی مطالبه مبلغ پرداختی) به دادگاه حقوقی تقدیم کنید. نکته: در دادخواست حقوقی، علاوه بر مطالبه اصل مبلغ پرداختی، میتونید خسارات ناشی از عدم انجام تعهد (مثل افزایش قیمت مبل، هزینههای رفت و آمد، وکیل و...) رو هم مطالبه کنید. نکات مهم: مدارک رو جمع آوری کنید: تمام مدارک مربوط به خرید (قرارداد، رسیدهای پرداخت، فیشهای واریزی، تصویر چک صیادی، پیامکها و...) رو به دقت جمع آوری و نگهداری کنید. این مدارک در تمام مراحل پیگیری (از ارسال اظهارنامه تا طرح دعوی در دادگاه) به کارتون میاد.
© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.